A A+ A++

16 grudnia 1883 roku Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach otrzymali patent nr DRP 28022 na silnik o pojemności 100 cm3 i mocy 0,25 KM, która była osiągana przy 600 obrotach na minutę.

Największą zaletą silnika były kompaktowe rozmiary i niska masa, dzięki czemu mógł być wykorzystywany nie tylko stacjonarnie, ale również w pojazdach.

Z tego projektu wyewoluował kolejny, mocniejszy motor, nazwany Zegarem dziadka, który został już przetestowany w trójkołowym pojeździe Daimlera i Maybacha w 1886 roku.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZaproszenie na trening
Następny artykułBardzo dobra robota dyrektora Magurskiego Parku Narodowego Norberta Kiecia – Wreszcie konary suchych drzew nie będą spadać ludziom na głowy