A A+ A++

Trwa 15. Wyścig Górski Limanowa – Przełęcz pod Ostrą. Zobacz zmagania w ramach Mistrzostw Europy FIA w wyścigach górskich oraz GSMP na żywo.

Dziś drugi dzień zmagań podczas 15. Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą, organizowanego w ramach Mistrzostw Europy FIA w wyścigach górskich oraz Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski (GSMP).

Zawodnicy rywalizują na jednej z najbardziej malowniczych i wymagających tras w Polsce. To doskonała okazja, by zobaczyć w akcji najlepszych kierowców z całej Europy. 

Harmonogram na niedzielę, 28 lipca 2024:

  • 07:00 – 21:00 – Zamknięcie drogi
  • 09:00 – Wolny podjazd treningowy (EHC) / Podjazd treningowy (GSMP2)
  • 11:30 – Bieg wyścigowy (EHC, GSMP2)
  • Zaraz po 4 podjeździe dnia – Podjazd treningowy (EHC) / Bieg wyścigowy (GSMP1)
  • Około 18:00 – Ceremonia zakończenia zawodów oraz rozdanie nagród za EHC, GSMP2
  • 21:00 – Otwarcie całej drogi

Sobotnia 9. Runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski przyniosła co najmniej trzy rekordy. Dla kierowców klasyfikowanych w GSMP wyścigowy dzień składał się z dwóch podjazdów treningowych i podjazdu wyścigowego, dla zawodników z FIA EHC – Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich  wszystkie podjazdy były treningami. Na starcie pojawiło się 111 kierowców. W Beskidzie Wyspowym panowała upalna, słoneczna pogoda.

Emocje przyniósł już pierwszy poranny podjazd wyścigowy, kiedy podczas niegroźnego na szczęście pożaru  bolidu Jaroslava Surowki z Czech musiała interweniować straż pożarna. Najszybszych w podjeździe Polaków – lidera GSMP Grzegorza Rożalskiego i Michała Ratajczyka ( obaj jechali Mitsubishi Lancerami) dzieliło zaledwie 0,048 sekundy. Równie ciekawie wyglądał pojedynek Karola Krupy (POL, Skoda Fabia) z Nicolasem Werverem (FRA, Porsche 997 GT3 R. ). Obaj rywalizują w FIA EHC w Gr. 2. Rano o 0,3 sekundy  szybszy był Francuz. Trening nalezał jednak do rekordzisty trasy Christiana Merli ( ITA, Osella FA 30 Judd LRM), któremu przejechanie trasy zajęło 2:01,016, a średnia prędkość włoskiego mistrza to 170 km/h.

W drugim podjeździe treningowym serię kłopotów zapoczątkował Adrian Król, który na jednym z zakrętów zsunął się do rowu. Na trasie po raz pierwszy pojawiła się czerwona flaga. Później flaga wstrzymująca wyścig pojawiała się jeszcze 8 razy, głównie z przyczyn awarii czy niegroźnych kolizji. Pecha miał Sebastian Stec ( POL, Mitsubishi Lancer), który ze spora prędkością uderzył w bariery energochłonne. Interweniowały służby medyczne i techniczne, gdyż zawodnik uskarżał się na ból klatki piersiowej. Skończyło się na szczęście tylko na przejściowym bólu, niestety rozbite auto nie wróci już na trasę wyścigu. Na koniec w chroniący trasę słomiany balot wjechał Petr Trynka ( CZE, Norma M 20 FC). 

Znakomicie pojechał Michał Ratajczyk, bijąc z czasem 2:06,184 rekord trasy dla samochodów z Kategorii 1 ( auta z nadwoziem zamkniętym). 

Niestety podjazd trwał rekordowo długo – ponad 3 godziny i realizacja zaplanowanych dwóch podjazdów wyścigowych 9 Rundy GSMP stanęła pod znakiem zapytania.

Także pierwszy podjazd wyścigowy nie obył się bez przerw. Czerwona flaga pojawiła się po awarii Renault Clio Michała Jasłowskiego, auto trzeba było ściągać z trasy. Po kilku minutach w słomiany balot uderzyło BMW Damiana Wirszewskiego, powodując kolejną przerwę. Tysiące zgromadzonych na trasie kibiców długo czekało na przejazdy faworytów. Nie zawiódł Grzegorz Rożalski, którego 1100 – Mitsubishi Lancer potrzebował zaledwie 2:04,317 na dotarcie do mety. Tym samym padł nowy rekord trasy dla aut z Kat. 1. Po przejazdach kolejnych Lancerów klasyfikacja generalna Kat 1  9 Rundy GSMP ukształtowała  się następująco:

  1. Grzegorz Rożalski 2:04,317
  2. Waldemar Kluza 2:07,142
  3. Michał Ratajczyk 2:09,260. 
  4. Ze względu na trzygodzinne opóźnienie, Zespół Sędziów Sportowych – najwyższa władza wyścigu, podjął decyzję o odwołaniu drugiego podjazdu wyścigowego.

W Kat 2 ( auta wyścigowe z nadwoziem otwartym na podium samotnie stanął Paweł Rzadkosz ( ADR 3 Mugen), jedyny Polak jadący w tym wyścigu bolidem , w Kategorii Narodowej na podium stanęli: 

  1. Arkadiusz Borczyk ( Honda Civic)
  2. Adam Garbacz(Honda Civic)
  3. Janusz Jania ( Honda Integra),

a w GSMP Hist. po raz kolejny zwyciężył Wojciech Myszkier ( VW Golf 2 GTi), wyprzedzając Piotra Zaleskiego ( Porsche 911 S.C. RS) i Michała Jaglarza ( Honda Civic)., która wyprzedziła (

Nagroda za zwycięstwo w Pucharze Pań powędrowała do Natalii Kluzy Renault Clio III RS, na kolejnych stopniach podium stanęły Martyna Serafin ( Renault Clio) i Martyna Księżyk ( Toyota Aygo).

Ceremonia wręczania nagród za 9 Rundę GSMP poprzedzana została oficjalnym rozpoczęciem zawodów, w którym udział wzięli Łukasz Smółka, Marszałek Województwa Małopolskiego oraz gospodarze terenu w Powiatu Limanowskiego: Starosta Mieczysław Uryga i Wicestarosta, Ewa Filipiak.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHybrydy zastąpią auta elektryczne? Zmiana w planach producentów
Następny artykułPotrójny alert dla powiatu