Sygnatariusze listu – 130 firm i 28 organizacji branżowych, w tym Izba Wydawców Prasy – wzywają Komisję Europejską do podjęcia zdecydowanych kroków w celu powstrzymania Googla przed faworyzowaniem ich własnych usług, ponieważ takie działania giganta technologicznego ograniczają konkurencję i pozbawiają konsumentów pełnej oferty.
W liście czytamy: „Chociaż rywalizujemy między sobą o jak najlepszą obsługę konsumenta, mamy jednego wspólnego przeciwnika, który nie hołduje zasadzie uczciwej konkurencji – Google. Wszyscy mamy do czynienia z silną rywalizacją ze strony Google na naszych rynkach wyspecjalizowanych usług wyszukiwania. Firma Google wkroczyła na każdy z tych rynków, wykorzystując swoją niepodważalną dominację w ogólnym wyszukiwaniu w Internecie – aby zyskać przewagę konkurencyjną i szybko zdobyć udziały w rynku. Zaczynając nawet jako późny uczestnik na każdym z tych rynków, korporacja Google osiągnęła w krótkim czasie dominującą skalę i zakres swego oddziaływania. Jak żadna wcześniej usługa, platforma Google zgromadziła na wspomnianych rynkach – kosztem innych podmiotów, a konkretnie naszym kosztem – nieporównywalną liczbę danych i treści istotnych dla prowadzenia konkurencji”.
Zdaniem sygnatariuszy listu korporacja Google nie osiągnęła swojej pozycji na żadnym z rynków, konkurując merytorycznie. Jak piszą: ”Obecnie panuje ogólna zgoda co do tego, że firma Google uzyskała nieuzasadnione korzyści poprzez preferencyjne traktowanie własnych usług na stronach ogólnych wyników wyszukiwania, wyświetlając różne formy pogrupowanych specjalistycznych wyników wyszukiwania (tzw. „one boxes”). Takie one boxes są umieszczone w widocznym miejscu nad wszystkimi ogólnymi wynikami wyszukiwania”. Dzięki wyłącznemu korzystaniu z one boxes, Google sztucznie utrzymuje użytkowników w ramach własnej usługi i uniemożliwia im odwiedzanie konkurencyjnych, bardziej odpowiednich usług.
Zdaniem … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS