A A+ A++

Gdy dzień przed Walentynkami w 1998 roku kończono produkcję Żuka, chyba nikt – poza załogą fabryki – nie zerkał z uczuciem w jego stronę. Był to już przestarzały samochód, który od wielu lat miał swojego następcę, Lublina.

Żuk pojawił się jeszcze w latach pięćdziesiątych i bazował na FSO Warszawa. Z czasem otrzymywał modyfikacje, nowe silniki, wersje nadwoziowe oraz zmiany wyglądu, ale aż do 1998 roku nie zmienił swojego charakteru.

Historia Żuka zakończyła się na wyprodukowaniu 587 818 egzemplarzy. W podobnym okresie, bo w lutym 1994 roku, zakończono produkcję innego polskiego samochodu dostawczego, Nysy, ale ta nie pobiła rekordu produkcji Żuka – wyprodukowano jej nieco ponad 380 tysięcy

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPakistan: kara więzienia dla przywódcy organizacji terrorystycznych
Następny artykułPodziękowanie Adama Pawlusia – Starosty Jasielskiego za głosy oddane w plebiscycie „Nowin”