A A+ A++

105. zostaje w Żaganiu

Opublikowano 21 lutego 2020, autor: jb

Żagański szpital nadal będzie filią 105. Szpitala Wojskowego w Żarach.

O losie żagańskiej filii szpitala jego komendant, płk lek. med. Artur Lipczyński z żagańskim starostą Henrykiem Janowiczem i sekretarz powiatu Iwoną Hryniewiecką dyskutowali w oddziale Narodowego Funduszu Zdrowia w Zielonej Górze (wtorek, 18 lutego).

– Ustalono wspólnie, iż w interesie wszystkich stron jest kontynuowanie obowiązującej umowy poprzez realizacje świadczeń w Żaganiu – mówi Deniz Mrozik, rzecznik prasowy szpitala. – Udzielanie świadczeń medycznych pacjentom w żaden sposób nie jest zagrożone i nie zostanie zakłócone – zapewnia

O tym, że szpital w Żaganiu może już nie być filią 105., mówiło się przy okazji zmiany na stanowisku szefa szpitala w styczniu. Były już dyrektor Sławomir Gaik sugerował, że Ministerstwo Obrony Narodowej, pod które podlega szpital, może nie być zainteresowane prowadzeniem filii. W żagańskim starostwie rozmawiano już nawet o utworzeniu spółki i prowadzeniu szpitala powiatowego.

Potrzebny okulista

Oficjalnie te przypuszczenia oddalono podczas wtorkowych rozmów.

– To dla nas bardzo dobra informacja. Działamy dalej i mam nadzieję, że nadal będzie to dobra współpraca – mówi Henryk Janowicz.    

Póki co czynna będzie też chirurgia w żagańskim szpitalu.

– Na razie nie rozmawialiśmy jeszcze o jej funkcjonowaniu po tym, jak taki oddział zostanie otworzony w Żarach – przyznaje Iwona Hryniewiecka. Rozmowy dotyczyły jednak okulistyki.

– Dzisiaj u nas w ogóle nie można skorzystać z usług okulisty w ramach NFZ, dlatego będziemy szukać rozwiązań, żeby taki gabinet się pojawił, może w szpitalu – dodaje.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWypadek na papierni
Następny artykułPESA i Orlen coraz bardziej zaawansowane w budowie lokomotywy na wodór