Tym razem przenosimy się do 1966 roku, gdy zaprezentowano model 124, zastępujący Fiata 1300/1500. Auto stało się przebojem – wygrało plebiscyt na Europejski Samochód 1967 roku.
Produkcja ruszyła pełna parą i do 1974 roku wyprodukowano ponad 1,5 mln samochodów.
Fiat 124 stał się kolejnym sukcesem licencyjnym Włochów, którzy w ramach współpracy z Seatem udostępnili licencję na produkcję i sprzedaż auta pod ich marką. Poza tym samochód produkowano w Turcji i Korei Południowej. Najważniejszym klientem było jednak ZSRR, które zaadaptowało projekt jako Łada 2101 zwana Żiguli. W pierwotnej wersji była wytwarzana do 1972 roku, a uznając wszystkie późniejsze radzieckie modyfikacje, aż do 2012 roku. Łącznie wyprodukowano ponad 14 milionów Ład.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS