1.7 CTDI Honda: dzieło inżynierów z Japonii?
W roku 2000 Honda zaprezentowała Civica VII. I wtedy jasne stało się to, że model musi otrzymać silnik wysokoprężny. Japończycy nie chcieli jednak tworzyć własnego diesla. Dlatego postawili na konstrukcję stworzoną przez Isuzu i wyposażoną w osprzęt dostarczony przez Opla. Motor 1.7 CTDI ma 4 cylindry, 16 zaworów, doładowanie ze zmienną geometrią łopatek i wtrysk common rail. Skutek? Tym jest 100 koni mechanicznych mocy.
1.7 CTDI: wady? Jakie wady?
Analogiczny diesel 1.7 trafiał pod maski Astry drugiej generacji. Motory nie były jednak identyczne – ten na potrzeby Hondy był produkowany na oddzielnej linii. I to akurat wyszło mu na dobre. W ten sposób powstała bowiem bardzo trwała konstrukcja. Możliwe usterki silnika 1.7 CTDI:
- z czasem ujawnią się problemy z turbosprężarką – wynikające jednak głównie z wieku czy wyeksploatowania lub uszkodzenia zaworu sterowania,
- wtryskiwacze psują się przy ogromnych przebiegach lub po zatankowaniu paliwa niskiej jakości,
- znane są przypadki usterek czujników położenia wału korbowego.
1.7 CTDI: opinie o dieslu są jednoznaczne!
Być może Honda Civic VII 1.7 CTDI mogłaby mieć nieco wyższą kulturę pracy, mimo wszystko jest całkiem dynamiczna (11,5 s. do pierwszej setki), oszczędna i trwała. A to składa się na opinię hondziarzy, w głos której nad zakupem zadbanej wersji diesla nie należy się długo zastanawiać.
Zobacz również:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS