A A+ A++

1.7 CTDI Honda: dzieło inżynierów z Japonii?

W roku 2000 Honda zaprezentowała Civica VII. I wtedy jasne stało się to, że model musi otrzymać silnik wysokoprężny. Japończycy nie chcieli jednak tworzyć własnego diesla. Dlatego postawili na konstrukcję stworzoną przez Isuzu i wyposażoną w osprzęt dostarczony przez Opla. Motor 1.7 CTDI ma 4 cylindry, 16 zaworów, doładowanie ze zmienną geometrią łopatek i wtrysk common rail. Skutek? Tym jest 100 koni mechanicznych mocy.

1.7 CTDI: wady? Jakie wady?

Analogiczny diesel 1.7 trafiał pod maski Astry drugiej generacji. Motory nie były jednak identyczne – ten na potrzeby Hondy był produkowany na oddzielnej linii. I to akurat wyszło mu na dobre. W ten sposób powstała bowiem bardzo trwała konstrukcja. Możliwe usterki silnika 1.7 CTDI:

  • z czasem ujawnią się problemy z turbosprężarką – wynikające jednak głównie z wieku czy wyeksploatowania lub uszkodzenia zaworu sterowania,
  • wtryskiwacze psują się przy ogromnych przebiegach lub po zatankowaniu paliwa niskiej jakości,
  • znane są przypadki usterek czujników położenia wału korbowego.

1.7 CTDI: opinie o dieslu są jednoznaczne!

Być może Honda Civic VII 1.7 CTDI mogłaby mieć nieco wyższą kulturę pracy, mimo wszystko jest całkiem dynamiczna (11,5 s. do pierwszej setki), oszczędna i trwała. A to składa się na opinię hondziarzy, w głos której nad zakupem zadbanej wersji diesla nie należy się długo zastanawiać.

Zobacz również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHonda Gold Wing na 2021 r. z nową skrzynią DCT i większym kufrem w wersji Tour
Następny artykułRosja: Haubice Koalicja-SW trafią do Zachodniego Okręgu Wojskowego