1.4 8v Fiat – opis konstrukcji:
Tak naprawdę prościej w XXI wieku już się chyba nie dało. Włoski benzyniak ma 1.4 litra pojemności, 4 cylindry, 8-zaworową głowicę i wtrysk wielopunktowy. Tak naprawdę największą, inżynieryjną fanaberią tej konstrukcji są zmienne fazy rozrządu. Za ich sprawą motor jest w stanie zaoferować kierowcy 77 koni mechanicznych i 115 Nm momentu obrotowego.
1.4 8v Grande Punto – usterki?
Silnik 1.4 8v Fiata ma opinię trwałego. Jeżeli kierowca będzie dbał o interwały serwisowe, bez większych trudności powinien pokonać nawet 400 tys. km bez generalnego remontu. Możliwe usterki? Znane są problemy np. z czujnikiem faz rozrządu czy przepustnicą.
Silnik 1.4 8v Fiata idealnie nadaje się do zasilania LPG. Instalacja gazowa zdecydowanie obniża koszty eksploatacji.
Fiat 1.4 8v: bezkolizyjny czy kolizyjny rozrząd?
No i w tym punkcie pojawia się problem. Bo część źródeł twierdzi, że identycznie jak motory 1.1 Fire i 1.2 8v, 1.4 8v otrzymał bezkolizyjny rozrząd. Część z tym poglądem się jednak nie zgadza. Co powinien zrobić kierowca? Napęd w prostym benzyniaku nie jest drogi w wymianie. Profilaktycznie najlepiej zatem trzymać się interwału wymiany – określonego przez producenta na 120 tys. km, ewentualnie dokonać wymiany zaraz po zakupie używanego Grande Punto.
Zobacz również:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS