1.111.111 zł to kwota przeznaczona na nową edycję Budżetu Obywatelskiego Ostrowca Świętokrzyskiego na rok 2025.
– Po raz drugi zrealizujemy Budżet Obywatelski na nowych zasadach- mówi wiceprezydent Artur Łakomiec. Metoda głosowania internetowego się przyjęła, bowiem w poprzedniej edycji wzięło udział aż 6.162 osoby. Wówczas to zgłoszonych zostało 38 pomysłów z czego 34 przeszło weryfikację formalną i merytoryczną. Co ciekawe na zwycięskie projekty, tj. : budowa tężni solankowych na osiedlach Ogrody i Stawki, czy zagospodarowanie terenu wokół stawu w Częstocicach głosowali mieszkańcy z całego miasta, a nie tylko poszczególnych osiedli.
Znany jest też nowy harmonogram budżetu obywatelskiego, gdzie uwzględniono głosy ostrowczan dotyczące wydłużenia terminów poszczególnych etapów. Wnioski z pomysłami będzie można składać od 1 kwietnia do 19 maja br.
– Takich środków, jakie zaplanowaliśmy w tej edycji do tej pory jeszcze nie było- mówi Dominik Smoliński, naczelnik Wydziału Planowania i Rozwoju Urzędu Miasta. Zasady pozostają bez zmian, a więc maksymalnie 40% z deklarowanej kwoty można przeznaczyć na projekt inwestycyjny. Mówimy o kwocie rzędu 400 tys. zł, co pozwala na realizację dużego i ciekawego przedsięwzięcia. Wnioskodawcy mogą liczyć na naszą pomoc, a zaraz jak wnioski trafią do systemu przeanalizujemy czy są kompletne, ewentualnie je wspólnie uzupełnimy.
Koordynatorem Budżetu Obywatelskiego został wyznaczony Tomasz Gębka – Zastępca Naczelnika Wydziału Planowania i Rozwoju Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego.
Harmonogram czynności Budżetu Obywatelskiego 2025:
do dnia 31 marca 2024 r. – podanie do publicznej wiadomości informacji o harmonogramie konsultacji społecznych budżetu obywatelskiego i przeprowadzenie kampanii informacyjno-promocyjnej budżetu obywatelskiego.
1 kwietnia 2024 r. – 19 maja 2024 r. – termin na zgłaszanie przez wnioskodawców projektów do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego.
20 maja 2024 r. – 16 sierpnia 2024 r. – weryfikacja projektów polegająca na ocenie formalnej, merytorycznej oraz technicznej. Podanie do publicznej wiadomości wyników oceny projektów wraz z uzasadnieniem. Rozpatrzenie przez Zespół odwołań od negatywnej oceny projektów. Przeprowadzenie losowania projektów, które określi kolejność projektów na listach do głosowania.
23 sierpnia 2024 r. – 15 września 2023 r. – przeprowadzenie głosowania nad projektami zgłoszonymi do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego.
do 30 września 2024 r. – podanie do publicznej wiadomości wyników głosowania.
Artur Łakomiec, wiceprezydent miasta: Mieszkańcy sami najlepiej wiedzą jakie przedsięwzięcia, czy inwestycje są potrzebne w ich najbliższym otoczeniu. Na tym polega fenomen Budżetu Obywatelskiego. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi nowej edycji na stronie: https://boos.um.ostrowiec.pl/ a także składania wniosków już od 1 kwietnia br.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS