A A+ A++

Zawarcie porozumienia pomiędzy szczecińskim urzędem miasta a zachodniopomorskim oddziałem GDDKiA było możliwe dzięki zatwierdzeniu w listopadzie ubiegłego roku przez ministra infrastruktury planu inwestycji drogowych. Tak zwana “decyzja środowiskowa” została wydana w 2014 roku i będzie ważna do 2024 roku.

Blokada w Rytrze. Mieszkańcy nie chcą budowy obwodnicy

Mniej więcej pół na pół

“Inwestycja posiada już wydaną w 2014 roku decyzję środowiskową, dlatego do wykonania pozostał projekt budowlany, a następnie planowane jest uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)” – informuje szczecińska Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Około połowa długości obwodnicy leży na terenie miasta Szczecin i na podobnym poziomie został określony podział kosztów przygotowania dokumentacji pomiędzy GDDKiA i miastem.

Przejęcie nieruchomości pod budowę drogi będzie wymagało wypłacenia odszkodowań. Każda ze strona – miasto i dyrekcja – wypłacą je “we własnym zakresie“.

Warszawa: Otwarcie Południowej Obwodnicy Warszawy opóźnione

Obwodnica ma odkorkować DK10

Droga krajowa nr 10 ze Szczecina w stronę granicy polsko-niemieckiej przebiega przez gęsto zabudowaną miejscowość Mierzyn. “Na drodze codziennie, w godzinach szczytu, tworzą się korki” – informuje GDDKiA.

W związku z tym na połączeniu drogi krajowej z Zachodnią Obwodnicą Szczecina powstanie węzeł Dołuje, który będzie jednym z głównych połączeń z centrum Szczecina.

Radom – pierwsze miasto dwóch obwodnic?

Przebieg nowej obwodnicy

Początkiem drogi od strony Szczecina będzie skrzyżowanie na końcu ul. Ku Słońcu w rejonie istniejącego centrum handlowego. Ten początkowy fragment, o długości ponad 200 metrów, to teren miasta Szczecin. Dalej trasa będzie biegła w kierunku północnym do połączenia ulic Topolowej i Łukasińskiego. Za ten odcinek o długości ok. 1,2 km będzie odpowiedzialna GDDKiA.

Następnie trasa ponownie wejdzie na teren Szczecina i będzie biegła w kierunku zachodnim, przechodząc częściowo przez teren ogródków działkowych. Na połączeniu z ul. Nasienną planowane jest rondo. Po około 2,1 km droga opuści teren miasta. Ostatni fragment nowej DK10 o długości 1,3 km dotrze do węzła Dołuje i będzie on należeć do GDDKiA.

Bez konkretów ws. budowy Trasy Pychowickiej. Kraków czeka na decyzję resortu

Opracowanie:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPierwsze wypłaty 500+ z ZUS już na kontach
Następny artykułPrzybywa nowych zakażonych w powiecie suskim