A A+ A++

Do tej pory usunięto prawie 2 tysiące reklam szyldów i billboardów – mówił Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Urzędnicy wciąż prowadzą postępowania dotyczące legalności 700 nośników reklamowych, wydano też prawie 900 decyzji odmownych na ich ustawienie. Za te ustawione nielegalnie grożą wysokie kary finansowe. Betonowe konstrukcje, które zostały po demontażu billboardu też powinny zniknąć – przypominają urzędnicy.  

Nasi pracownicy prowadzą weryfikację w terenie, skontrolowaliśmy prawie 4 tysiące reklam, z których około 900 było ustawionych w pasie drogowym nielegalnie – powiedział Pyclik.

Uchwała krajobrazowa przyjęta w Krakowie w 202o roku precyzuje zasady umieszczania na terenie miasta m.in. słupów ogłoszeniowych, billboardów i reklam wielkopowierzchniowych oraz grodzenia osiedli mieszkaniowych. Do nowych zasad musieli się dostosować wszyscy, którzy chcieli po 1 lipca umieścić w przestrzeni miejskiej reklamy. Właściciele billboardów i tablic, które już stoją, ale nie spełniają wymogów mieli dwa lata na ich usunięcie lub zmianę. Wielu zrobiło to w ostatnich dniach.

Efekty zmian można oglądać m.in. w mediach społecznościowych, gdzie miłośnicy ładu przestrzennego zamieszczają relacje.

Opracowanie:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUSA. Kwarantanna w hrabstwie Pasco na Florydzie. Rośnie populacja groźnego ślimaka
Następny artykułCOMECE: nie ma czegoś takiego jak „prawo do aborcji”