Porozumienie z IBM oraz Instytutem Badań Edukacyjnych uroczyście podpisali nowi Partnerzy programu: przedstawiciele Urzędu Miasta Krakowa, Akademii Górniczo-Hutniczej, Centrum Technologii Kosmicznych, Fundacji Quantum AI.
W ramach programu, krakowscy uczniowie przez cztery lata nauki będą mieli możliwość uzyskania poszukiwanej na rynku kwalifikacji z zakresu komputerów kwantowych, sztucznej inteligencji i chmury obliczeniowej.
Będą między innymi śledzić codzienną pracę swojego mentora (tzw. job shadowing), poznając środowisko biznesowe od wewnątrz rzeczywiste lub uczestnicząc w płatnych stażach.
I Liceum Ogólnokształcące im. Bartłomieja Nowodworskiego w Krakowie dołącza do do międzynarodowego programu rozwoju edukacyjno-zawodowego P-TECH jako pierwsze liceum w Polsce.
To wielki dzień dla uczniów i absolwentów I Liceum Ogólnokształcącego im. Bartłomieja Nowodworskiego w Krakowie. (…) Jesteśmy zaszczyceni i wdzięczni za zaproszenie do polskiej edycji globalnego programu rozwoju edukacyjno-zawodowego P-TECH – przyznał Jacek P. Kaczor, Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego im. Bartłomieja Nowodworskiego w Krakowie.
Dzięki tej inicjatywie uczniowie przygotowują się do pracy w zawodach o specjalności informatycznej pod okiem ekspertów, a także biorą udział w dodatkowych zajęciach oraz praktykach i stażach, nabywając przy tym umiejętności najbardziej potrzebne im na rynku pracy – mówiła Anna Korfel-Jasińska, Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa ds. Edukacji, Sportu i Turystyki.
Trudno wyobrazić sobie polską edycję programu P-TECH bez Krakowa – miasta o bardzo bogatych tradycjach edukacyjnych, siedziby jednego z najstarszych uniwersytetów na świecie oraz najstarszej polskiej szkoły, I Liceum Ogólnokształcącego im. Bartłomieja Nowodworskiego, powołanej w 1588 roku dla potrzeb Uniwersytetu Jagiellońskiego, przygotowującej przyszłych studentów – przyznawał Sławomir Kumka, Dyrektor Centrum Oprogramowania IBM w Krakowie.
Jak zauważa prof. dr hab. inż. Tadeusz Uhl, Dyrektor Centrum Technologii Kosmicznych AGH, młodzież w wieku licealnym powinna być zaznajamiana z nowymi rozwiązaniami, które pomogą jej wziąć udział w zrównoważonym rozwoju i pielęgnowaniu wartości przyszłego świata. Technologie te powinny być coraz bardziej powszechne i dostępne dla każdego. Dzięki podjętym działaniom edukacyjnym unikniemy wykluczenia technologicznego.
Zapewnił, że Centrum Technologii Kosmicznych wraz z partnerami będzie brało udział w merytorycznych zadaniach projektu i przekazywało dobre praktyki w edukacji w zakresie technologii przyszłości.
P-TECH zainicjowany został przez firmę IBM w USA. Pierwszą szkołę włączono do programu w 2011 r. w Brooklynie w ramach współpracy Departamentu Edukacji Nowego Jorku, The City University w Nowym Jorku oraz IBM. Od tego momentu P-TECH został wdrożony w ponad 260 szkołach w 28 krajach.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS