A A+ A++

Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał na zrobienie projektu i uzyskanie decyzji środowiskowych  maksymalnie 28 miesięcy.

GDDKiA chce, tam gdzie to możliwe, dobudować dodatkowe pasy ruchu, rozbudować skrzyżowania, przebudować zjazdy i wybudować ponad kilometr chodnika. Opracowanie dokładnego zakresu przebudowy to zadaniem wykonawcy.  

Droga z Nowego Targu do Szaflar to główna trasa do Zakopanego. Stale rośnie na niej liczba pojazdów. Ruch między 2015 a 2021 rokiem zwiększył się o 45 proc. do ponad 22 tysięcy pojazdów na dobę. Liczba samochodów ciężarowych na tym odcinku wzrosła o 73 proc., do 2,3 tysiąca pojazdów na dobę.

W sezonie turystycznym  na tym odcinku “Zakopianki” tworzą się korki, to wciąż tzw. wąskie gardło.

Jak informuje Kacper Michna z krakowskiego GDDKiA w 2024 roku planowane jest oddanie do ruchu drogi krajowej 47 z Rdzawki do Nowego Targu. Po zakończeniu tej inwestycji cały odcinek między Krakowem a Nowym Targiem będzie drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Dlatego też konieczne jest rozpoczęcie prac pozwalających na zwiększenie przepustowości trasy 0między Nowym Targiem a Zakopanem. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOddała smartfon do naprawy we Włoszech. Z konta zniknęło 400 tys. zł
Następny artykułBucza już odbudowana? Szokujące zestawienie dwóch zdjęć ukraińskiego miasta