A A+ A++

“W dniu 2 października 2024 roku Komisja Nadzoru Finansowego (…) wydała jednogłośnie decyzję cofającą zezwolenie na świadczenie przez Conotoxia spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zielonej Górze (…) usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej” – poinformowała KNF w komunikacie. Dodała, że Conotoxia działała przez agentów, tj. spółki Cinkciarz.pl sp. z o.o. i Cinkciarz.pl Marketing sp. z o.o.

Wykreślenie z rejestru dostawców usług płatniczych

Komisja wyjaśniła, że na podstawie przeprowadzonego postępowania administracyjnego i ustaleń nadzorczych uznano, że Conotoxia “nie zapewnia ostrożnego i stabilnego zarządzania działalnością w zakresie usług płatniczych”

“Tym samym zachodzi przesłanka cofnięcia Spółce zezwolenia na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej” – dodano.

Poinformowano również, że czynnikiem kluczowym dla decyzji było “niewypełnianie przez Spółkę obowiązków ustawowych związanych z ochroną środków pieniężnych przyjętych od użytkowników usług płatniczych na poczet wykonania transakcji płatniczych”. 

Dodano, że decyzja KNF jest natychmiast wykonalna. Jej następstwem będzie wykreślenie spółki z prowadzonego przez KNF rejestru dostawców usług płatniczych i wydawców pieniądza elektronicznego wraz z jej agentami Cinkciarz.pl i Cinkciarz.pl Marketing.

Koniec z nowymi umowami i przyjmowaniem wpłat

Conotoxia od chwili doręczenia jej decyzji musi zaprzestać – również przez agentów – zawierania nowych umów o prowadzenie rachunku płatniczego, przyjmowania wpłat lub transferów na wszystkie rachunki płatnicze przez nią prowadzone. Zaznaczono, że firma musi uniemożliwić dokonywania wpłat za pośrednictwem platformy internetowej lub innych narzędzi.

Do czasu rozliczenia zobowiązań wobec posiadaczy rachunków płatniczych, Conotoxia ma umożliwić im wypłaty z rachunków środków lub transferów na rachunki płatnicze prowadzone u innych dostawców, a do 31 grudnia rozwiązać wszystkie stosunki prawne wynikające z zawartych umów o świadczenie przez nią usług płatniczych, zaspokajając tym samym wszelkie roszczenia z tego tytułu – dodano.

Zaczęło się od skarg klientów

We wtorek KNF informowała, że prowadzi czynności po skargach klientów dotyczących realizacji usług wymiany walut przez kantor Cinkciarz. pl. UOKiK przekazał również, że otrzymał 13 skarg klientów dotyczących firmy.

Jak wynika z doniesień medialnych, w ostatnich dniach klientów serwisu Cinkciarz.pl dotykają opóźnienia w realizacji wymiany walut i przekazów pieniężnych. Klienci – jak wynika z tych relacji – są informowani o usterce, która powinna zostać naprawiona do końca października.

Cinkciarz.pl na swojej stronie internetowej informuje, że jest firmą zarejestrowaną w Polsce i dostarcza usługę internetowej wymiany walut w trzech modelach transakcyjnych. Jest członkiem SWIFT (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication). 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWałęsa przewiduje przyszłość Kaczyńskiego: Marnie skończy
Następny artykułKontrole w ramach programu „Czyste Powietrze” – na co zwrócić uwagę?