A A+ A++

“Spółka stanowczo sprzeciwia się wydanej decyzji. Działając w najlepiej pojętym interesie Klientów, podejmujemy wszelkie kroki prawne mające na celu jak najszybsze uchylenie decyzji podjętej przez KNF” – poinformował w oświadczeniu internetowy kantor Cinkciarz.pl.

Odniósł się tym samym do środowej decyzji Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) o wycofaniu zezwolenia na świadczenie usług płatniczych przez spółkę Conotoxia, która działa przez agentów Cinkciarz.pl i Cinkciarz.pl Marketing.

“Pozostajemy do pełnej dyspozycji KNF”

Cinkciarz.pl poinformował również, że “pozostaje do pełnej dyspozycji KNF” oraz “otwarcie i rzetelnie” z nią współpracuje. Odpowiada także na wszelkie pytania oraz udostępnia wszystkie wymagane dokumenty. 

Właściciele internetowego kantoru dodali, że zgodnie z zaleceniami KNF i uzgodnionym harmonogramem są w trakcie wdrażania wszystkich rekomendacji zawartych w protokole pokontrolnym KNF.

Jednocześnie – jak wyjaśnili – firma “nieprzerwanie realizuje” usługę internetowej wymiany walut. “Wszystkie powierzone nam środki wracają do naszych Klientów w oczekiwanej przez nich walucie. Działają także inne usługi finansowe dostępne w portalu: Invest&Forex oraz pożyczki wielowalutowe. Wszystkie środki powierzone nam przez Klientów są w pełni bezpieczne” – zadeklarował fintech w oświadczeniu.

Cofnięte zezwolenie na świadczenie usług płatniczych

Jak wyjaśniła KNF w towarzyszącym decyzji komunikacie, na podstawie przeprowadzonego postępowania administracyjnego i ustaleń nadzorczych uznano, że Conotoxia “nie zapewnia ostrożnego i stabilnego zarządzania działalnością w zakresie usług płatniczych”. “(…) Tym samym zachodzi przesłanka cofnięcia Spółce zezwolenia na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej” – napisała w środę KNF.

Poinformowała również, że czynnikiem kluczowym dla decyzji było “niewypełnianie przez Spółkę obowiązków ustawowych związanych z ochroną środków pieniężnych przyjętych od użytkowników usług płatniczych na poczet wykonania transakcji płatniczych”. Dodano, że decyzja KNF ma natychmiastową wykonalność. Następstwem decyzji jest wykreślenie spółki z prowadzonego przez KNF rejestru dostawców usług płatniczych i wydawców pieniądza elektronicznego, wraz z jej agentami Cinkciarz.pl i Cinkciarz.pl Marketing.

UOKiK wchodzi do gry

W czwartek RMF FM ujawnił, ze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów włączy się w prześwietlanie kantoru internetowego Cinkciarz.pl. Decyzja KNF nie ma bowiem wpływu na działalność kantorową Cinkciarza.pl. Ta bowiem nie jest regulowana przez państwo.

Z punktu widzenia prawa kantor internetowy niczym nie różni się od np. sklepu z butami. KNF nie ma prawa tu interweniować – wyjaśniał dziennikarz RMF FM. 

Temu aspektowi działalności przyjrzeć się może Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK sprawdzi więc, czy Cinkciarz.pl nie działa na szkodę klientów, wydłużając na wiele dni proces wymieniania im walut.

Skargi klientów

KNF na początku tygodnia informowała, że prowadzi czynności po skargach klientów dotyczących realizacji usług wymiany walut przez kantor Cinkciarz. pl. UOKiK przekazał również, że otrzymał 13 skarg dotyczących tej firmy.

Jak wynika z doniesień medialnych, w ostatnich dniach klientów serwisu Cinkciarz.pl dotykają opóźnienia w realizacji wymiany walut i przekazów pieniężnych. Klienci – jak wynika z tych relacji – są informowani o usterce, która powinna zostać naprawiona do końca października.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMilionowe szkody i wnioski do prokuratury. Są wstępne wyniki audytów w PGE
Następny artykuł„Muzyka w parze” w ramach Dni Kultury Chrześcijańskiej w sali widowiskowej MOK w Złoczewie