A A+ A++

Lewis wyprzedził w statystykach Alaina Prosta, który sześć razy wygrał domowe Grand Prix. Michael Schumacher dziewięć razy triumfował w Niemczech, ale wliczając Grand Prix Europy.

Max Verstappen, rozpoczynający ostatnie okrążenie z 34-sekundową stratą, minął metę 5,8 sekundy za kulawym Mercedesem. Kierowca RBR zdobył również bonusowy punkt za najszybsze okrążenie. Wynik 1.27,097 to nowy rekord toru.

Charles Leclerc drugi raz w tym sezonie dotarł na podium. Kolejne miejsca zajęli Daniel Ricciardo, Lando Norris, Esteban Ocon, Pierre Gasly, Alex Albon, Lance Stroll i Sebastian Vettel.

Valtteri Bottas, drugi do 50 okrążenia, przebił lewą przednią oponę i po pit stopie znalazł się na 11 pozycji. 

Lewis Hamilton, Mercedes F1 W11 Valtteri Bottas, Mercedes F1 W11 and Max Verstappen, Red Bull Racing RB16 at the start of the race

Photo by: Andy Hone / Motorsport Images

Nico Hülkenberg nie stanął na starcie. W RP20 nie zdołano uruchomić silnika. Norris, Sainz, Ricciardo, Ocon i Vettel otrzymali miękkie opony. Reszta stawki ruszyła na C2.

Lewis Hamilton wygrał start, mając za sobą Bottasa, Verstappena i Leclerca. Lando Norris spadł za Sainza i Ricciardo. Na ostatnim zakręcie Alex Albon zderzył się z Kevinem Magnussenem. Haas uderzył w opony i zatrzymał się w żwirze z urwanym lewym przednim kołem.

Interweniował Safety Car. Albona ukarano 5 sekundami. Neutralizacja trwała do końca 5 okrążenia. Albon uskarżający się na wibracje, zjechał po twarde opony.

Daniił Kwiat, który właśnie wyprzedził Antonio Giovinazziego, zaliczył ciężką kraksę na Maggotts (12) – przypuszczalnie z powodu przebicia prawej tylnej opony. AlphaTauri rozbił się o barierę. Odpadło lewe tylne koło.

Powrócił samochód bezpieczeństwa, co stanowiło hasło do pit stopów. Daniel Ricciardo przyprowadził następnych w stawce po 13 okrążeniu. Po kolejnym kółku czołowa szóstka zjechała po Pirelli z białym paskiem. Hamiltona obsłużono w 2,3, Bottasa w 2,9, Verstappena w 2,6, Leclerca w 3,2 sekundy.

Romain Grosjean nie zmienił opon i znalazł się na P5. Restart nastąpił po 18 okrążeniu. McLareny wyprzedziły Renault Ricciardo. Norris atakował Sainza, ale szeroko przejechał Copse Corner. Ocon zostawił za sobą Vettela, Räikkönen Russella.

Na 22 okrążeniu Sainz poradził sobie z Grosjeanem. Norris minął Haasa trzy kółka dalej. Ocon wypchnął z dziesiątki Strolla (27). Alex Albon zmienił opony na średnio twarde (30). Pit stop z karą trwał 7,6 sekundy.

Wyprzedzony przez Ricciardo i Strolla, Romain Grosjean zatrzymał się po twarde opony i spadł na 17 miejsce (36). Antonio Giovinazziego ukarano 5 sekundami za naruszenie regulaminu w okresie SC.

Valtteri Bottas uskarżał się na wibracje. Przednie opony drugiego z Mercedesów też nie wyglądały dobrze.

Ocon i Gasly zostawili za sobą Strolla. Kimi Räikkönen wypadł na Maggotts i urwał lewą część przedniego skrzydła. Albon awansował na P11 kosztem Vettela.

Lewa przednia opona Bottasa nie wytrzymała na początku 50 okrążenia. Max Verstappen przejął P2 – i zjechał po miękkie slicki. Pit stop trwał 2,9 sekundy. Valtteri Bottas parkował na pit lane przez 6,5 sekundy.

Na ostatnim okrążeniu Carlos Sainz przebił lewą przednią oponę. Ta sama przykrość spotkała Lewisa Hamiltona. Mercedes z numerem 44 dotarł do mety na obręczy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW Łodzi powstała ultranowoczesna apteka szpitalna. Jest jedną z najnowocześniejszych w Europie [ZDJĘCIA]
Następny artykułLKS Tworków lepszy od Dębu Gaszowice [RELACJA NA ŻYWO]