Urząd Marszałkowski kosztem pracy przewozowej i kosztem spółki Polregio zwiększa pracę na terenie tego województwa na rzecz Kolei Dolnośląskich, których jest właścicielem. Nie chce nas wypchnąć, chce nas zlikwidować na terenie województwa dolnośląskiego – uważa Wiesław Natanek, szef związku zawodowego Solidarność w Polregio we Wrocławiu.
Jak informują związkowcy – od grudnia 2023 roku Dolny Śląsk chce zmniejszyć pracę przewozów regionalnych z 3 mln do 1,5 mln kilometrów. Dziś w Urzędzie Marszałkowskim dyskutowano o tej sprawie.
Przyszliśmy wynegocjować 3,5 miliona pociągokilometrów, żebyśmy byli tak samo traktowani jak Koleje Dolnośląskie – wskazuje Natanek.
Oczekujemy pracy na poziomie 3,5 miliona kilometrów w tej umowie i w następnej umowie liczymy na 3,5 miliona plus z dojściem do podziału pracy 50 na 50. To nie są środki pana marszałka, tylko to są środki społeczne. My jesteśmy efektywną spółką, która poprzez sprawne zarządzanie realizuje przewozy na poziomie o wiele tańszym niż Koleje Dolnośląskie, jednocześnie nie czerpiąc ogromnych pieniędzy z urzędu – mówi Sławomir Centkowski wiceprezydent Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce.
Jednak zdaniem Urzędu Marszałkowskiego to Koleje Dolnośląskie są tańsze od Polregio i świadczą wyższy standard usług.
Zadaniem marszałka województwa jest organizowanie pasażerskich przewozów kolejowych. Mamy zabezpieczyć dla Dolnoślązaków i wszystkich, którzy chcą korzystać z komunikacji zbiorowej, możliwość transportu. W przyszłym roku na pewno będą jeździć pociągi, nikt z pasażerów nie ucierpi – podkreśla Tymoteusz Myrda, członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Nie faworyzujemy żadnego przewoźnika. Umowa, o której rozmawiamy dzisiaj ze związkowcami została przez zarząd Polregio 3 lata temu podpisana. Nikt do niczego nikogo nie zmuszał, niczego nikomu nie ograniczamy – dodaje Myrda.
Jak poinformował rzecznik prasowy spółki Polregio – w planach jest kolejne spotkanie, więc dopóki trwają rozmowy z województwem, spółka nie komentuje sprawy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS