A A+ A++

Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadza e-wizyty, a w ramach nich rozmowy wideo. Kraków jest jednym z czterech miast, gdzie wizytę online można już umówić.

Wiele inspektoratów ZUS z powodu obostrzeń epidemicznych zrezygnowało z bezpośredniej obsługi klientów. Receptą na ten stan, poza doradztwem telefonicznym i możliwością elektronicznego załatwiania spraw przy wykorzystaniu platformy ZUS PUE, są e-wizyty.

„Z dowolnego miejsca będzie można załatwić sprawę podczas wideorozmowy z pracownikiem ZUS. Aby można było odwiedzić ZUS online, wystarczy komputer lub smartfon z kamerą i mikrofonem. Klient wybiera dogodny dla siebie termin i godzinę wizyty online. Podczas e-wizyty nasi eksperci odpowiedzą na pytania dotyczące emerytur i rent, zasiłków, ubezpieczeń oraz składek. Na wirtualną rozmowę można umówić się w dni robocze, w godzinach od 9 do 14. Może ona trwać nie dłużej niż 20 minut” – informuje Anna Szaniawska, regionalny rzecznik ZUS w województwie małopolskim.

Z e-wizyty można aktualnie korzystać w oddziałach ZUS w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu. W listopadzie usługa będzie dostępna we wszystkich placówkach.

„Jeśli chcemy zarezerwować internetowe spotkanie należy wejść na stronę zus.pl. Podczas rezerwacji podajemy swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail i kod pocztowy miejsca zamieszkania. Należy wybrać również temat rozmowy. W przyszłości będzie też możliwa rozmowa wideo z doradcą do spraw ulg i umorzeń” – kontynuuje Szaniawska.

Dzień przed spotkaniem klient, na podany podczas rejestracji numer telefonu, otrzyma przypomnienie. Godzinę przed e-wizytą ZUS wyśle wiadomość e-mail. Znajdzie się w nim link, który należy uruchomić, by połączyć się z pracownikiem ZUS.

„Gdy klient będzie chciał otrzymać informacje w swojej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas wideorozmowy” – podkreśla małopolska rzecznik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

W e-wizycie może także wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy, podczas rezerwacji terminu, należy zaznaczyć odpowiednią opcję. W przypadku, gdy klient posiada pełnomocnictwo, które musi być już zarejestrowane w ZUS, może przeprowadzić rozmowę z pracownikiem ZUS w imieniu swojego mocodawcy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„Zielony płomień” ma nową harcówkę
Następny artykułJan Maria Jackowski: Rodzi się pytanie, czy ostatnie pół roku zostało prawidłowo wykorzystane