A A+ A++

Szkoła Branżowa to nie tylko możliwość rozwoju swoich zainteresowań i pasji, zapewnienia sobie solidnej ścieżki zawodowej, to także miejsce, gdzie można rozwinąć tzw. kompetencje miękkie, biorąc udział w licznych projektach zagranicznych i krajowych.

Od października 2020r. do maja 2021r. uczniowie naszej szkoły realizowali II edycję projektu „Aktywność społeczna – zrób to dla siebie” przy współpracy Fundacji Promocji Inicjatyw Społecznych POLPROM w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Głównym celem projektu było zdobycie i rozwinięcie kompetencji społecznych ważnych na rynku pracy, poprzez udział w aktywnościach nakierowanych na zaangażowanie społeczne,
z uwzględnieniem zidentyfikowanych potrzeb i predyspozycji uczestników. Podczas warsztatów oraz realizacji zadań konkursowych uczestnicy projektu rozwijali kompetencje przydatne w życiu i w pracy, m.in. samodzielność, odpowiedzialność, zarządzanie czasem, współpraca i rozwiązywanie problemów. Spotkania grup projektowych wyzwalały aktywność młodzieży i inspirowały do zaangażowania w realizację kolejnych zadań. Nieszablonowe działania z różnych dziedzin pozwoliły uczniom – nawet w czasach pandemii -przeprowadzić działania na rzecz szkoły, jak i społeczności lokalnej, np. zbiórkę dla Hospicjum Cordis oraz przygotowanie – w dobie smartfonów
i poczty elektronicznej – tradycyjnych kartek świątecznych dla emerytowanych nauczycieli. Uczniowie zaprojektowali i zaaranżowali swoją przestrzeń w szkole –powstała nowoczesna aula. Podczas debaty zastanawialiśmy się, czy rzeczywiście Siemianowice – to miasto na weekend i na całe życie? Zbierając argumenty, odkrywaliśmy piękno naszego miasta czego efektem była fotorelacja w obiektywie uczniów. W wyniku tych działań powstały także 2 makiety wizualizacyjne: w obszarze rekreacyjno-turystycznym i terenów pod inwestycje. Pomysły uczniów, jak je zagospodarować wyzwoliły dyskusje nad możliwościami pozyskania potencjalnego inwestora. Niezależnie od tamatu i realzowanego zadania w grupie projektowej panowała zawsze atmosfera współpracy i dobrej zabawy. Czas realizowania projektu to także czas przełamywania własnych barier i oraz odkrywania własnego potencjału, ale przede wszystkim czas rozwijania kompetencji społecznych. Potwierdzeniem ich nabycia były Certyfikaty, które otrzymali wszyscy uczestnicy projektu. To był dobrze spędzony wspólnie czas. Z pewnością to jeszcze nie koniec, kolejne działania podejmiemy w nowym roku szkolnym.

autor: Sylwia Dylus, Marta Kwiecień, ERW

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSANOK: Koncert na żywo. Rezerwujcie miejsca! Wstęp wolny!
Następny artykułMiejskie granty oświatowe – podsumowanie.