Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem serwisu internetowego jest Bomega sp. z o.o. KRS:0000841054, NIP: 9112034523; REGON: 386056613. Dane są lub mogą być przetwarzane w celach oraz na podstawach wskazanych szczegółowo w polityce prywatności (np. realizacja umowy, marketing bezpośredni). Polityka prywatności zawiera pełną informację na temat przetwarzania danych przez administratora wraz z prawami przysługującymi osobie, której dane dotyczą. Szybki kontakt z administratorem: adres poczty elektronicznej: [email protected]
„Taka sytuacja się zdarza. Ale dlaczego nikt o tym nie uprzedził?”- pisze do redakcji LSW24.pl Czytelniczka i przesyła zdjęcia wody, która leci z jej kranu. I faktycznie rdzawy osad widać na wannie czy w toalecie. Trudno też powiedzieć, by tę wodę można pić, nawet po zagotowaniu.
zdj. nadesłane przez Czytelniczkę
zdj. nadesłane przez Czytelniczkę
zdj. nadesłane przez Czytelniczkę
zdj. nadesłane przez Czytelniczkę
Sytuację z „żółtą wodą” w mieście potwierdzają mieszkańcy, z różnych części miasta, na stronie Spotted: Świdnik – NOWY, którzy piszą o niej tak:
„A ja całe pranie białych rzeczy mam żółte. Nawet wybielacz nie dał rady….!”
„Na klonowej żółta, zgłosiłam do spółdzielni i pani twierdzi że nikt nie zgłaszał.”
„Na Skłodowskiej leci żółta.”
„Ruda mętna po przegotowaniu Adampol”
„Na modrzewiowej też jest lekko żółtawa”
„Na Lipowej także szlam!”
Powodem dla którego woda ma żółty odcień jest płukanie sieci wodociągowej przez przedsiębiorstwo komunalne Pegimek, miejską spółkę która zarządza wodną siecią. Na stronie internetowej przedsiębiortswa faktycznie znajduje się informacja o planowanych na 30 i 31 lipca pracach:
Uprzejmie informujemy, że w dniach 30-07-2020 do 31-07-2020 Zakład Wodociągów i Kanalizacji prowadził będzie płukanie sieci wodociągowej w rejonie osiedli Radość i Adampol. Płukanie może spowodować krótkotrwały wzrost mętności i zabarwienia wody w rejonie prowadzonych prac. W wypadku uwag dotyczących dostarczanej wody prosimy o ich telefoniczne zgłaszanie w dniach roboczych od godz. 7.00 – 15.00 pod numerem telefonu 81 751 66 09 a pozostałych godzinach na numer alarmowy 994. Przepraszamy za powstałe niedogodności.
Kiedy ukazało się ogłoszenie nie wiemy, data nie jest określona. Faktem jest natomiast, że na profilu społecznościowym przedsiębiorstwa zamieszczono komunikat dopiero dziś, tuż po godzinie 11. Jak informują nas mieszkańcy problemy z wodą pojawiły się jednak wcześniej, bo już w środę czyli 29 lipca: „Wczoraj aż przerwałam prysznic bo była okropnie żółta, obleśna.”– dodaje nasza Czytelniczka i stwierdza, że myślała iż to chwilowa awaria. Rano okazało się, że niestety nie.
Informacja na temat płukania rur nie pojawiła się również na należących do miasta portalach. W tej sprawie zadzwonił do naszej redakcji kolejny mieszkaniec Świdnika, który mówi wprost, że wystarczyło dać znać wcześniej:” Zaopatrzylibyśmy się w wodę i nie było by problemu. A tak, co mają zrobić na przykład starsi ludzie?” Nigdzie nie pojawiła się również informacja czy w okolicach w których prowadzone są prace pojawią się np. beczkowozy.
reklama
Oficjalnie prace mają potrwać do jutra czyli do piątku 31 lipca.
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Etykieta logowania społecznościowego
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS