A A+ A++

Niemcy przewodniczący w II półroczu unijnym gremiom usunęły po cichu z porządku obrad propozycję nowego europejskiego myta od ciężarówek Eurowiniety. Producenci samochodów: Scania i Volvo oraz organizacje ekologów zażądały przywrócenia poboru tych opłat.

Niemiecki resort transportu potwierdził, że z porządku obrad władz Unii usunięto plan utworzenia Eurowiniety, która karałaby pojazdy emitujące dużo spalin i zachęcała do kupowania bardziej ekologicznych pojazdów.

Czytaj więcej w: Już za pół roku e-Toll zastąpi ViaToll

Decyzja Niemców wynikała z obaw o dodatkowe koszty działalności firm w trudnych czasach, ale likwiduje zachętę dla firm transportowych, by unowocześniały swój tabor. To z kolei może wpłynąć na spadek sprzedaży samochodów ciężarowych, więc skłoniło producentów i ekologów do interweniowania w unijnej radzie ministrów transportu – pisze Reuter.
„Brak umieszczenia kwestii Eurowiniety w porządku obrad 28 września rady ministrów transportu UE, za prezydencji Niemiec, jest wysoce niepokojący” – stwierdzili sygnatariusze pisma do tej rady. „Reforma Eurowinety jest decydującym instrumentem dotyczącym inwestowania przez producentów pojazdów i przewoźników ładunków, umożliwiając przejście w transporcie na niską albo zerową emisję spalin” – dodali producenci Scania i Volvo, organizacje ekologów Natuur&Milieu i Transport and Environment oraz stowarzyszenie europejskich spedytorów ładunków CLECAT.

Czytaj więcej w: Pandemia kosztowała przewoźników drogowych ponad 550 mld euro

Producenci ciężarówek, spedytorzy oraz grupy ekologów domagają się wprowadzenia jednolitych zasad opłat drogowych w EU. Wdrożeniu miał służyć Pakiet Mobilności I, KE planowała, że opłata będzie uzależniona od przejechanego dystansu oraz klasyfikacji pojazdu pod względem czystości spalin.

Czytaj więcej w: Ranking TSL 2020

Przeciw wprowadzeniu opłat drogowych uzależnionych od odległości protestowały Szwecja i Finlandia, które obawiają się, że taki system obciąży zbyt wysokimi opłatami społeczności zlokalizowane daleko od centrów gospodarczych.

Koncerny samochodowe niepokoją się czy znajdą popyt na drogie modele z napędami alternatywnymi. Eurowinieta byłaby doskonałym narzędziem zmuszającym do sięgnięcia po zeroemisyjne pojazdy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZakaz lotów. Rząd przyjął nowe rozporządzenie
Następny artykułTurysta ukarany za puszczanie petard