Limanowa. W Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. ks. prof. Józefa Tischnera w Limanowej edukacja łączy się z praktycznymi doświadczeniami. Ostatnie tygodnie były niezwykle ekscytujące dla uczniów, którzy mieli szansę uczestniczyć w cyklu inspirujących spotkań z wybitnymi ekspertami z branży filmowej, reklamowej i mediowej.
Pierwszym z gości, który odwiedził szkołę był Bartosz Waga – znany aktor filmowy, którego można było zobaczyć m.in. w: popularnej komedii Listy do M, serialach Barwy Szczęścia, Przyjaciółki, Komisarz Alex. Podzielił się on z uczniami swoim doświadczeniem w pracy na planie filmowym, dając cenne wskazówki dotyczące rozwijania umiejętności aktorskich. Przede wszystkim jednak wcielił się w rolę fotomodela, z którymi pracowali uczniowie Technikum Fotografii i Multimediów.
Kolejną osobą, która zaszczyciła swoja obecnością szkołę była Monika Gębala – aktorka i modelka z bogatym doświadczeniem w produkcjach filmowych i reklamowych, m.in.: Pierwsza miłość, Ojciec Mateusz. Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, jak wygląda praca w branży filmowej i jakie wyzwania niesie ze sobą praca modelki. Monika opowiadała również o swoich początkach i drodze do sukcesu. Podobnie jak Bartosz Waaga wcieliła się w rolę fotomodelki i wzięła udział w sesji fotograficznej prowadzonej przez uczniów Tischnera.
Następnym gościem był Marcin Cząba, znany scenarzysta, który pracował m.in. w serialach takich jak Świat według Kiepskich czy Na Wspólnej. Opowiedział uczniom o procesie twórczym stojącym za pisaniem scenariuszy. Podkreślał znaczenie kreatywności oraz ciężkiej pracy w osiągnięciu sukcesu w tej niełatwej branży. Przeprowadził również warsztaty z zakresu scenopisarstwa.
Zobacz również:
Nie mniej inspirujące było spotkanie z Agnieszką Wojtyniak, która po latach pracy jako copywriterka i kreatorka w wielkich agencjach reklamowych, obecnie kieruje działem kreatywnym Stowarzyszenia Wiosna (organizatora akcji Szlachetna Paczka). Przedstawiła historię swojej pracy nad kampaniami dla znanych marek takich jak Skoda, Maspex czy Nivea, dzieląc się wiedzą na temat tworzenia skutecznych kampanii reklamowych.
Cykl spotkań zamknął dr Marcin Ożóg – adwokat i rzecznik patentowy od lat zajmujący się prawem reklamy, autorskim oraz ochroną wizerunku. Jest on również autorem wielu książek i komentarzy do ustaw z zakresu prawa reklamy i własności intelektualnej.
Właśnie kwestiom ochrony wizerunku i przepisów obowiązujących w tym obszarze poświęcił on spotkanie z uczniami klas reklamowych.
– Te spotkania nie tylko umożliwiły uczniom zdobycie cennej wiedzy z pierwszej ręki, ale także zainspirowały ich do dalszego rozwijania swoich pasji i umiejętności – mówią przedstawiciele “Tischnera”. – Dzięki takim inicjatywom, teoria spotyka się z praktyką, co pozwala naszym uczniom lepiej przygotować się do przyszłej kariery w dynamicznie zmieniającym się świecie. Stawiamy na rozwój kompetencji praktycznych i bezpośredni kontakt z profesjonalistami z różnych dziedzin. Wychowankowie mają niepowtarzalną okazję, by uczyć się od najlepszych, co z pewnością zaowocuje w ich przyszłym życiu zawodowym i prywatnym.
Zdjęcia wykonali uczniowie szkoły: Dawid Kwiatkowski, Weronika Więcek, Karolina Berdzik.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS