Prezydent Aleksander Miszalski przedstawił raport podsumowujący przeprowadzone analizy, audyty i czynności doradcze, które były prowadzone w Urzędzie Miasta Krakowa od maja br. Na podstawie wyników z prowadzonych kontroli prezydent podjął decyzję o zreformowaniu struktury UMK. Zmiany mają usprawnić pracę wydziałów i jednostek miejskich.
W raporcie przeanalizowano stan finansów miasta, zamówienia publiczne, strukturę GMK, sposób podziału i ewentualne dublowanie się zadań pomiędzy komórkami urzędu, kwestie związane z polityką równościową i antymobbingową, a także prawidłowość nadzoru nad spółkami i jednostkami miejskimi.
Raport jednoznacznie wskazuje, że niezbędne jest racjonalizowanie wydatków bieżących, szukanie dodatkowych źródeł dochodów, także poprzez postulowanie zmian w przepisach na poziomie centralnym oraz wykorzystanie środków zewnętrznych (KPO).
Podczas konferencji prasowej prezydent Aleksander Miszalski przedstawił także nową strukturę Urzędu Miasta Krakowa, która zapewni skuteczniejsze zarządzanie miastem. Prezydent zadecydował o scaleniu niektórych wydziałów, a także o powołaniu departamentów, które będą pełnić funkcję koordynującą działania poszczególnych komórek.
pokaż metkę
Autor:
Dominika Jaźwiecka-Bujalska
Osoba publikująca:
Tomasz Róg
Podmiot publikujący:
Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji:
2024-10-02
Data aktualizacji:
2024-10-02
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS