A A+ A++

Alpine przez większość obecnej kampanii dysponuje czwartym najszybszym samochodem i jest faworytem w walce o miano najlepszych z reszty stawki, za Red Bullem, Ferrari i Mercedesem.

Jednym z kluczowych elementów sezonu formacji z Enstone był agresywny program rozwojowy, który pomógł im zbliżyć się do czołówki.

Po wprowadzeniu nowej podłogi w A522, co przełożyło się na zdecydowany wzrost osiągów, kolejne poprawki przygotowali na GP Stanów Zjednoczonych, które odbędzie się w tym tygodniu w Austin.

Rzecz jasna zajmują się też bolidem szykowanym na sezon 2023. Prace prowadzone są w tunelu aerodynamicznym i w CFD.

Dyrektor sportowy Alan Permane ujawnił, że wstępne dane są niezwykle zachęcające i pozwalają wierzyć im, że jeszcze bardziej zbliżą się do czołowej trójki.

– Już teraz widzimy znaczący progres w aspekcie przyszłorocznego bolidu – powiedział Permane pytany o przygotowania do przyszłych mistrzostw. – Jest bardzo dobrze. To ekscytujące.

Czytaj również:

Największą bolączką Alpine w tym roku była niezawodność, ale zespół już wcześniej dał do zrozumienia, że musi zbliżyć się do granicy wytrzymałości poszczególnych komponentów jednostki napędowej, aby móc myśleć o lepszych wynikach w dłuższej perspektywie.

Rozwój silników, w aspekcie polepszania wydajności, został zamrożony na najbliższe lata. Jedyne dozwolone działania w tym obszarze mogą koncentrować się na rozwiązaniu problemów z awaryjnością.

– Mieliśmy kilka wpadek z niezawodnością, ale spodziewaliśmy się tego w obecnym sezonie – dodał. – Wprowadziliśmy ogromne zmiany w jednostce napędowej oraz skrzyni biegów. Mieliśmy świadomość, że może pojawić się kilka problemów, ale to było wkalkulowane.

Nie szczędzi pochwał dla pracowników zespołu, którzy konsekwentnie wprowadzają udane aktualizacje w A522, co zostało podkreślone w Singapurze, gdzie skorzystali z nowej podłogi.

– To była czwarta specyfikacja naszej podłogi, a w Austin będziemy dysponowali wersją 4B. Przygotowaliśmy kolejną modernizację, ale nie tak dużą, jak ta ostatnia – poinformował.

– Nasz tunel aerodynamiczny działa bardzo dobrze. Odkrywamy wiele rzeczy. Już wcześniej plan zakładał wdrożenie poprawek w Singapurze, które zadziałały dwukrotnie lepiej, niż się tego spodziewaliśmy – podsumował.

Czytaj również:

Video: Ewolucja Formuły 1 -1950-2022




akcje


komentarze

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPeeling twarzy – jak go bezpiecznie wykonać i jakich błędów nie popełnić [ Strefa biznesu ]
Następny artykułZgaga i niestrawność – co robić by nie mieć problemów po jedzeniu? [ Strefa biznesu ]