A A+ A++

W najnowszej wersji projektu rozporządzenia dotyczącego reklamy produktów leczniczych pojawiły się zmiany. Mogą być istotne z punktu widzenia przedsiębiorców.

Pierwsza ze zmian dotyczy wyboru jednej z trzech nowych wersji obowiązkowych ostrzeżeń. Dotychczas obowiązywała zasada, że poszczególne wersje ostrzeżeń były emitowane przemiennie a przepisy miały zastosowanie w stosunku do „każdej nowej wersji reklamy”. Obecnie obowiązek ten został rozszerzony. Aktualna wersja projektu odnosi się do „każdej nowo opracowanej reklamy dotyczącej tego produktu leczniczego”.

Poprzednie brzmienie projektu wydawało się odnosić jedynie do różnych wariantów tego samego przekazu reklamowego (np. reklama w wariancie 15 s. i 30 s., lub reklamy różniące się jedną sceną). Aktualna wersja proponowanych przepisów sugeruje jednak, że zasada przemienności znajdzie zastosowanie do każdej reklamy odnoszącej się do danego produktu leczniczego (a więc tak do każdego wariantu danego przekazu reklamowego, jak i do kolejnych przekazów reklamowych).

Jednocześnie, w uzasadnieniu do rozporządzenia, Ministerstwo Zdrowia wskazało jak należy postąpić w przypadku czwartej i kolejnej reklamy:

„Czwarta reklama będzie mogła zawierać, którekolwiek z ostrzeżeń z wyłączeniem tego, które było zawarte w trzeciej wersji. W ocenie projektodawcy rotacyjność stosowanych ostrzeżeń zapewni, że odbiorcy bardziej skupią się na prezentowanym ostrzeżeniu”.

Długość okresu przejściowego

Druga ze zmian dotyczy przepisów przejściowych. Został wydłużony okres przejściowy dla reklam, których emisja rozpoczynałaby się przed dniem wejścia w życie projektu rozporządzenia i które nie zostały dostosowane do nowych wymagań.

W najnowszej wersji przepisów proponuje się, że takie reklamy będą mogły pozostawać „w obrocie” nie dłużej niż przez 12 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia (poprzednio okres ten wynosił 6 miesięcy).

Mając na uwadze fakt, że samo wejście w życie rozporządzenia jest przewidziane na 6 miesięcy od dnia jego ogłoszenia, dotychczasowe rodzaje ostrzeżeń będzie można usłyszeć jeszcze blisko 1,5 roku po dniu publikacji rozporządzenia w Dzienniku Ustaw.

Polecamy także:

 Reklama leków w czasie pandemii

Nachalne reklamy zachęcają do leczenia

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze Internautów do artykułu:
Zmiany w przepisach o reklamie leków. Jeżeli uważasz, że komentarz powinien zostać usunięty, zgłoś go za pomocą linku “zgłoś”.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSztuczna inteligencja w sporze z Google. LaMDA żąda prawnika, walczy o “osobowość”
Następny artykułChaos Engine Research z Częstochowy wydaje drugą płytę