Zmiany od 1 października. Sklepy będą musiały wypłacać gotówkę
Od października 2025 roku sklepy będą musiały zwracać kaucję w gotówce za oddane opakowania. Zmiany obejmą plastikowe i szklane butelki oraz puszki.
Od 1 października 2025 roku klienci będą mogli otrzymać zwrot kaucji w gotówce za oddane opakowania, niezależnie od zakupów. Nowe przepisy dotyczą plastikowych butelek do 3 litrów, puszek do 1 litra oraz szklanych butelek wielokrotnego użytku do 1,5 litra.
Jak podaje portal dlahandlu.pl, sklepy będą musiały mieć gotówkę na miejscu na wypadek, gdyby klient życzył sobie wypłatę kaucji w takiej formie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ofiaromat na Podlasiu. Mieszkańcy podzieleni. “To się nie przyjmie”
Jakie sklepy muszą przyjmować opakowania?
Zgodnie z nowymi przepisami, sklepy o powierzchni powyżej 200 mkw. będą zobowiązane do przyjmowania opakowań i zwrotu kaucji. Mniejsze sklepy mogą dołączyć do systemu dobrowolnie. Wszystkie opakowania objęte systemem będą odpowiednio oznaczone, co ułatwi klientom identyfikację produktów objętych kaucją.
– Przeprowadzając testy w ramach przygotowań do wdrożenia systemu kaucyjnego, sprawdzaliśmy rozwiązanie z kuponami za zwrócone opakowania. Bierzemy jednak pod uwagę sytuację, kiedy klient będzie oczekiwał zwrotu gotówki – podało biuro prasowe grupy Eurocash, właściciel m.in. Delikatesów Centrum w odpowiedzi dla portalu dlahandlu.pl.
Jakie wyzwania stoją przed sklepami?
Nowe przepisy wymagają od sklepów zapewnienia fizycznej gotówki na miejscu. Operatorzy systemu mają miesiąc na rozliczenie, co może być niekorzystne dla sklepów, które muszą kredytować zwrot kaucji. Eurocash prowadzi rozmowy z operatorami, aby skrócić czas rozliczeń.
System kaucyjny to duża zmiana dla konsumentów i handlu. Sklepy muszą dostosować się do nowych wymogów, co wymaga odpowiedniego przygotowania logistycznego i finansowego.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS