W jakim kierunku powinien iść marketing miasta? Zdaniem jednego z radnych gmina powinna zacząć odchodzić od samochodów ciężarowych STAR, jako motywu przewodniego, a pójść w kierunku autobusów, jako działanie nie tylko w kontekście reklamowym, ale też wsparcia firm z terenu Starachowic.
– Ja odnoszę takie wrażenie, że dużo robimy na rzecz rozwoju przedsiębiorczości w Starachowicach, ale myślę, że działania marketingowe chyba gdzieś poszły bardziej w historię tego miasta, niż w realny rozwój tego naszego przemysłu. Piękne stawiamy witacze samochodów ciężarowych STAR. Ja uważam, że witaczem to powinien się stać autobus MAN-a. Fajnie, że pamiętamy o historii i trzeba to pamiętać. Nawet taka banalna sprawa, jak koszulki Młodzieżowej Rady Miasta z ciężarówką STAR-a. Ja uważam, że tam powinien być autobus MAN-a, bo to jest dzisiejsza produkcja, to jest przyszłość, to są miejsca pracy. I powinniśmy to bardziej reklamować. Starać się współpracować z tymi firmami. Jeżeli będziemy wydawać jakieś foldery na temat Starachowic, to uważam, że powinny być tam reklamy obecnie funkcjonujących firm, a nie to co było w przeszłości. To co było w przeszłości – wszyscy wiemy. Było dobro, był zakład, rozwijało się miasto, była transformacja ustrojowa. A dziś musimy żyć tym czym żyjemy. Nie zawsze młodzi ludzie są zainteresowani historią. Bardziej są zainteresowani realnym funkcjonowaniem miasta i życiem – mówił radny Dariusz Grunt.
W odpowiedzi głos zabrał zastępca prezydenta miasta ds. społecznych Marcin Gołębiowski.
– Odnosząc się do słów pana radnego i marketingu miasta. Jak najbardziej się zgadzam, że tego typu nowe otwarcie jest potrzebne. Mogę wszystkich państwa zaprosić do udziału w konsultacjach społecznych, które będą realizowane na przełomie lutego i marca dotyczące właśnie systemu identyfikacji miasta, całej strategii marketingowej miasta. Mamy już wyłonionego wykonawcę w ramach funduszy norweskich. Jest t podmiot z Łodzi, który odpowiadał m.in. za budowanie strategii dla województwa łódzkiego. Zapraszam. Wszystkie stanowiska i opinie będą zbierane. Sam STAR myślę, że jest to kwestia produktu turystycznego. Jak najbardziej może być to świetna okazja do edukacji międzypokoleniowej w szczególności, iż w tym roku będziemy obchodzić 75-lecie produkcji samochodów ciężarowych. Myślę, że tego typu elementy są fajnym uatrakcyjnieniem naszej oferty. Natomiast zgadzam się, że pewne odświeżenie tzw. rebranding jest potrzebny – powiedział wiceprezydent Gołębiowski.
Zadanie, o którym powiedział zastępca prezydenta jest w całości realizowane w ramach projektu „Kierunek Przyszłość – Starachowicki Program Rozwoju Lokalnego”, finansowanego z Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014-2021 (85%) oraz budżetu państwa (15%) z Programu „Rozwój Lokalny”.
W ramach przeprowadzonego postępowania została wybrana oferta firmy APLAN MEDIA Sp. z o.o. na kwotę 59 tysięcy zł brutto. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta Starachowice, który powinien uwzględniać specyfikę miasta, potencjał turystyczny i gospodarczy Starachowic oraz powinien wskazywać na nowoczesne, rozwijające się miasto.
– Wykonawca został zobowiązany do opracowania ankiety pozwalającej na ocenę diagnozy stanu marki Starachowice i jej postrzegania przez różne grupy odbiorców, przeprowadzenia spotkań fokusowych oraz konsultacji społecznych wypracowanego znaku marki – odpowiada na pytania Starachowice-NET.pl dyrektor Biura Prezydenta Tomasz Porębski.
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie logo, księgi znaku marki, hasła promocyjnego, połączenie oficjalnego znaku marki z logotypami miejskich jednostek organizacyjnych (np. Park Kultury, Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji itd.). Ponadto opracowanie procedur i oznaczeń graficznych stosowanych w komunikacji marki Starachowice, czyli ram dla przyszłych projektów graficznych.
Idea znaku zawarta w Systemie Identyfikacji Wizualnej Miasta Starachowice powinna być zbudowana na podstawie herbu Miasta Starachowice jako najważniejszym elemencie budującym tożsamość mieszkańców z miastem – dodaje dyrektor Porębski.
Reklama
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS