A A+ A++

Na pierwszym spotkaniu zespołu ds. budowy dróg i infrastruktury technicznej jego członkowie zapoznali się z aktualną sytuacją inwestycji drogowych. Na spotkaniu zespołu ds. budownictwa mieszkaniowego przeanalizowano aktualne plany zagospodarowania przestrzennego naszej gminy.

Na realizację czeka obecnie 13 inwestycji związanych z modernizacją lub budową dróg, ciągów pieszo-rowerowych i parkingów. Dokumentacja projektowa została przygotowana, ale poprzednie władze gminy nie zabezpieczyły środków finansowych w budżecie na 2024 rok i w Wieloletniej Prognozie Finansowej na wykonanie tych inwestycji. Łączny koszt prac szacowany jest na ponad 52,5 mln złotych. Na dokumentację projektową gmina wydała 786 tysięcy złotych.

Kolejnych 13 inwestycji dotyczących dróg jest w fazie projektowania. Koszt dokumentacji wynosi ponad 978 tysięcy złotych, a obecnie szacowany koszt tych inwestycji sięga 102, 5 mln złotych.

Na opracowanie dokumentacji czeka następnych 8 inwestycji, przy czym środki na te zadania zabezpieczono w budżecie na 2024 rok. Szacowany koszt robót wynosi prawie 25 mln złotych.

– Gmina Polkowice ma potrzeby związane z modernizacją, przebudową i budową infrastruktury drogowej. Podczas tego pierwszego spotkania członkowie zespołu zapoznali się z aktualnym stanem planowanych inwestycji i szacowanymi kosztami. Przygotowując budżet na 2025 rok i Wieloletnią Prognozę Finansową będziemy wspólnie pracować nad najbardziej optymalnymi rozwiązaniami dla naszych mieszkańców. Na pewno staniemy przez ważnym wyborem, czy i w jakim zakresie realizować to co zostało wcześniej zaprojektowane, czy też tworzyć nową listę zadań według priorytetów obecnie zgłaszanych. Równocześnie musimy pamiętać o ograniczonym budżecie gminy, a to wpływa bezpośrednio na plany inwestycyjne w najbliższych latach. Liczę, że na te pytania zespół znajdzie odpowiedzi i przygotuje rekomendacje dalszych działań – mówi Wiesław Wabik, burmistrz Polkowic.

Zespół ds. budownictwa mieszkaniowego przeanalizował aktualne plany zagospodarowania przestrzennego. Obecnie gmina ma zabezpieczone własne tereny pod budownictwo w Suchej Górnej oraz w Polkowicach Dolnych, wokół osi Alei Jana Pawła II.

W pracach zespołów biorą udział radni, szefowie gminnych spółek i jednostek oraz pracownicy urzędu gminy. Zespoły mają charakter doradczy. Celem ich pracy jest przygotowanie spójnych planów dalszych działań gminy Polkowice związanych z mieszkalnictwem, drogami i infrastrukturą techniczną.

red. HW

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOwacje na stojąco. To będzie wielki przebój
Następny artykułUM Józefów zaprasza na bezpłatne szkolenia w ramach projektu Profesjonalne Kadry GOZ