A A+ A++

Tytuł wystawy „OMPPZ!”
O momentach przejścia/przecięcia i zjednoczenia

Momenty przejścia nazywam momentami między czymkolwiek a czymkolwiek, może być między jedną myślą a drugą, pochmurną pogodą a ciepłym deszczem, widzeniem zjawisk różnorodnych poczuciem ich wzajemnej zależności.

Obrazy stanowią konstrukcję materialną treści świadomych, nieświadomych i pomiędzy obydwoma. Te zapomniane bądź stłumione treści przeniesione w nowe medium umożliwiają duchowi odbieranie ich w formie różnej od pierwotnej. Są zbiorem moich wewnętrznych wspomnień i innych mentalnych widoków które po złożeniu w obraz materialny stanowi narzędzie dostrajania przeciwieństw, wprowadzający rodzaj euforycznego balansu. Należy na nie się patrzeć jak przez okna gdzie prawdziwy widok/obraz rozprzestrzenia się już teraz wyobraźni, między tym co widoczne a co jeszcze nie do końca niewidoczne. Osiągnięciem byłoby rozpoznanie tych obrazów mentalnych jako empiryczne doświadczenie jak np. odczucie powierzchni kamienia. Centrum obrazów fizycznych i mentalnych, przejście z zewnętrzności do wnętrza, od wielości do jedności, z czasu do bezczasowości musi odgadnąć i usytuować mentalnie ten, kto ogląda obraz.

Dziękuje dziełom C.G. JUNG, STEPHAN A. HOELLER, JUAN EDUARDO CIRLOT i chwiloma DniaNocy, które pozwoliły mi lepiej zrozumieć moją twórczość.
Filip Moszant

Filip Moszant urodził się w 1987 w Avignon. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom uzyskał z wyróżnieniem rektorskim w Pracowni Przestrzeni Malarskiej prof. Leona Tarasewicza. Jego prace dyplomowe pojawiły się na wystawie Najlepszych Dyplomów ASP w Warszawie „Coming Out 2017”. Autor wystaw indywidualnych: ’The lamps are different, but the light is the same’ – wystawa dyplomowa prezentowana w Galerii Spokojnej w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych oraz w przestrzeni miejskiej w Warszawie (2017), a także ,,Poza słowami” w siedzibie Banku PKO w Warszawie (mecenat Fundacji PKO Bank Polski, (2016). Dwa razy brał udział w renomowanej zbiorowej wystawie „Bielska Jesień” w 2017 i 2021. W 2020 w Krakowie na „Dystans Art Competion” dostał wyróżnienie kolekcjonerki Renaty Adamczyk. W 2020 również brał udział w wystawie „4 konkurs ogólnopolski Leona Wyczółkowskiego”. Kilka jego prac znajduje się w kolekcji Banku Polskiego PKO i wiele innych w kolekcjach prywatnych.

Wystawy:
– „Interpretacje punktów 2” – Warszawa, Janos Gallery, 2022
– „Interpretacje punktów 1” – Jaśliska, Bar czeremcha(zany z filmów), Janos Gallery, 2022
– „Bielska Jesień 2021”- BWA Bielsko-biała, 2021
– „Aukcja Synapsis”- Muzeum Narodowe Warszawa, 2021
– „Dystans Art Competion” – Kraków, wyróżnienie Renaty Adamczyk 2020
– „kiodygresy” – Ostróda, 2020
– „4 konkurs ogólnopolski Leona Wyczółkowskiego” – BWA, Bydgoszcz, 2020
– „W Jungli”, Agra art, Warszawa, 2019
– „Szlachetna paczka”, Muzeum Narodowe w Krakowie, 2019
– „Szczeliny Codzienności”, Puławy, 2018
– „ENTREE V4 EDITION”, Countries of visegrad, 2018
– „Coming out”, Warszawa, 2017
– „Bielska jesień 2017”, BWA Bielsko-biała, 2017
– „No Budget Show 9”, Poznań, 2017
– „The lamps are different but the light is the same”, Warszawa, Dyplom magistra, 2017
– „Poza Słowami” , Warszawa, 2016
– „No Budget Show 8”, Warszawa, 2016
– „HOMO HOMINI”, Galeria Sektor I Jaworzno, 2015
– „No Budget Show 7”, Warszawa, 2015
– „CARPENTR’ART”, Carpentras, France, 2015

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMorawiecki odpowiada Tuskowi. “Znaleźliśmy te pieniądze”
Następny artykułPolska weźmie przykład ze Szwajcarii? Premier: Nie tak łatwo ich zaatakować