A A+ A++

 

 „W związku z rozprzestrzenianiem się epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2 i wzrostem zachorowań na terenie kraju na COVID-19 żołnierze Żandarmerii Wojskowej udzielą od dnia 28 października 2020 r. do dnia odwołania stanu epidemii pomocy Policji w zakresie ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego.”

 – czytamy w zarządzeniu Prezesa Rady Ministrów, które Mateusz Morawiecki podpisał wczoraj. Obok żandarmerii od wiosny tego roku wsparcia udziela również WOT.

Druga fala pandemii skutkuje zwiększoną liczbą wniosków o takie wsparcie. Wnioski płyną od samorządów, medyków, z DPS-ów i innych jednostek dlatego
 aby usprawnić proces zamawiania wsparcia w marcu br. powstała „Platforma Wsparcia WOT”, dzięki której proces wnioskowania o pomoc wojska został maksymalnie uproszczony i odbiurokratyzowany.

Do tej pory na platformie zarejestrowało się 2385 podmiotów, które złożyły 11,5 tys. wniosków o pomoc wojska. Najczęściej z platformy korzystały wojewódzkie i powiatowe stacje sanitarno – epidemiologiczne, ośrodki pomocy społecznej (różnego szczebla), wydziały i zespoły zarządzania kryzysowego, szpitale, centra krwiodawstwa, organizacje charytatywne, domy dziecka.

Platforma najbardziej efektywnie była wykorzystywana w maju i czerwcu, wraz ze zmniejszaniem obostrzeń sanitarnych malała też liczba wniosków globalna oraz ta składana za pomocą narzędzia. Obecnie wraz ze wzrostem zaangażowania różnych instytucji w działania przeciwkryzysowe, rośnie też liczba wniosków o wsparcie do WOT. Zachęcamy, aby jak największa ich liczba była składana za pośrednictwem naszej platformy.

„Platforma Wsparcia WOT” to aplikacja webowa dostępna pod adresem: www.pomocwot.ron.mil.pl, mogą z niej korzystać tylko zarejestrowane podmioty. Aby dokonać rejestracji należy wysłać email z wnioskiem o rejestrację na adres: pomocwot(at)mon.gov.pl, w odpowiedzi wnioskodawca otrzyma wiadomość z prośbą o przesłanie szczegółowych danych niezbędnych do rejestracji. Po przejściu rejestracji użytkownik otrzymuje pełen dostęp do usługi.

Całkowity nadzór nad składanymi wnioskami mają wojewodowie. Oni lub wskazane przez nich osoby zobowiązani są do oceny każdego wniosku oraz ostatecznie jego zatwierdzenia bądź odrzucenia. Zatwierdzony wniosek trafia bezpośrednio do brygady właściwej dla rejonu realizacji wniosku.

Obsługa aplikacji ogranicza się do wypełnienia interaktywnego formularza,  w którym wnioskodawca wskazuje miejsce i zakres pomocy oraz nadaje jej priorytet. Formularz ten jest widoczny dla koordynatora WOT ds. współpracy z brygady, który pod wskazany adres kieruje żołnierzy WOT z pomocą. Co ważne – zlecający zadanie na bieżąco może śledzić postęp jego realizacji. Istotnym jest również fakt, że po zakończeniu zadania do wnioskodawcy trafią dodatkowe informacje dotyczące dalszych potrzeb lub wnioski.

Żołnierze 10. Świętokrzyskiej Brygady Obrony Terytorialnej w ostatnich tygodniach zwiększyli działania w walce z Coronavirusem. Wsparcie żołnierzy 10 ŚBOT jest prowadzone w ramach operacji „Trwała Odporność”, którą WOT rozpoczął w trzeciej dekadzie czerwca tuż po zakończeniu operacji „Odporna Wiosna”. Świętokrzyscy Terytorialsi pomagają w walce z COVID 19 placówkom medycznym, domom pomocy społecznej, służbom sanitarnym oraz wspierają Policję.  Działania prowadzone są w różnych obszarach.  

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja Oświęcim: KGP. Najniebezpieczniejsi przestępcy seksualni na celowniku Europolu
Następny artykułKwesta na ratowanie zabytkowego cmentarza przeniesiona do internetu