Jak niedawno pisaliśmy, główne skrzyżowanie w Trzebini coraz bardziej się korkuje. Poprosiliśmy zarządcę drogi, czyli Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad o sprawdzenie świateł wobec wątpliwości niektórych kierowców, czy prawidłowo działają.
– Sygnalizacja została sprawdzona i działa zgodnie z programem zatwierdzonym w stałej organizacji ruchu. W ostatnim czasie nie zostały wprowadzone żadne zmiany w programie sterującym sygnalizacją. Na tej sygnalizacji ruch regulowany jest za pomocą wideodetekcji. Pozycja kamery wideodetekcji na wlocie ul. Ochronkowej od strony południowej została skorygowana w dniu 15 września, podczas bieżącego przeglądu sygnalizacji w celu poprawy jej pracy. Wpływ na zwiększony ruch na tym skrzyżowaniu może być spowodowany na skutek wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu, w związku z zamknięciem ul. Dworcowej i Dąbrowskiej w Trzebini i modernizacją linii kolejowej nr 133 na odcinku Trzebinia – Krzeszowice (przywrócenie stałej organizacji ruchu planowane jest na 31.12.2020r.) oraz rozpoczęciem roku szkolnego. W pobliżu skrzyżowania, na ul. Ochronkowej zlokalizowane jest przedszkole – tłumaczy Iwona Mikrut-Purchla, główny specjalista ds. komunikacji społecznej krakowskiego oddziału GDDKiA.
Jak dodała, maksymalny czas światła zielonego dla głównego kierunku wynosi około 60 sek., minimalny dla wlotów podporządkowanych – około 17 sek. Zapewniła, że praca sygnalizacji jest codziennie kontrolowana przez kierownika służby liniowej GDDKiA.
Na pewno budowa obwodnicy Trzebini znacznie skróciłaby korki. O perpsektywie tej inwestycji piszemy w środowym, papierowym wydaniu “Przełomu”. Jest dostępny także tutaj.
Przeczytaj także:
Trzebinia coraz bardziej się korkuje (WIDEO)
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS