Armatorzy radzą klientom rozważenie skorzystania z innych środków transportu.
Telewizja egipska poinformowała, że w sobotę wieczorem, że korzystając z przypływu udało się przesunąć statek o 17 m w kierunku północnym. Jednak nadzieje na odblokowanie kanału nie ziściły się i wieczorem w niedzielę statek nadal tkwił na mieliźnie.
Czytaj więcej w: Wielu chętnych do budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni
Maersk podał w niedzielę 28 marca, że jeszcze nie jest w stanie ocenić wpływu blokady kanału na wielkość opóźnień dostaw zamówionych ładunków. Armator podał, że ma 3 statki w kanale, 27 czeka na pozwolenie wejścia do kanału, a 15 jednostek płynie wokół Afryki. Ta trasa jest o tydzień dłuższa od przejścia przez Kanał Sueski.
Inny duży armator, CMA CGM, ma jeden statek w kanale, a 20 czeka na pozwolenie wejścia. Armator skierował dwie jednostki wokół Afryki. Armator sugeruje załadowcom wybór innych szlaków morskich lub środków transportu: lotniczego i kolejowego.
Czytaj więcej w: Marcowe odbicie w przewozach na Wyspy
Administracja Kanału Sueskiego (SCA) podała, że w sobotę uwolniona została rufa statku. Trwa wydobycie kruszywa spod dziobu statku, a SCA informuje, że zamówiła dźwig do przeprowadzenia częściowego rozładunku statku uwięzionego na mieliźnie.
Prace ratunkowe prowadzi wynajęta przez właściciela statku holenderska firma SMIT Salvage, na miejscu są także specjaliści przesyłani przez rząd USA. Na miejscu poza pogłębiarką jest 14 holowników.
Po obu stronach kanału na przejście czeka ponad 300 statków i codziennie przybywa 40-50 jednostek.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS