A A+ A++

Zajmująca drugie miejsce Skoda znalazła od stycznia nabywców na 37,4 tys. aut, natomiast trzecia w rankingu Kia wypracowała wynik na poziomie 31,5 tys. rejestracji. Listopad okazał się lepszy od ubiegłorocznego, ale skumulowane dane sprzedażowe importerów wciąż pokazują spadek. Jak podał Instytut Samar, w ubiegłym miesiącu zarejestrowano w Polsce 34, 2 tys. samochodów osobowych, o 7 proc. więcej niż rok wcześniej i o 6,9 proc więcej niż w październiku 2022 r. Rejestracje za 11 miesięcy sięgnęły 382,9 tys. ale w porównaniu z tym samym okresem sprzed roku były niższe o 6,7 proc.

Toyota Aygo X

mat. prasowe

Listopadowe zwiększenie sprzedaży ma być jednak nie tyle oznaką zdrowienia polskiego rynku, ile sprawniejszej realizacji złożonych wcześniej zamówień. – Przyspieszenie dostaw aut zakupionych we wcześniejszych miesiącach to jeden z czynników obserwowanych wzrostów. Na pewno producenci zdecydowanie lepiej radzą sobie dziś w kwestii dostaw komponentów, dzięki czemu są w stanie przyspieszyć przekazanie klientom aut wcześniej zamówionych – komentuje Samar. Problemem pozostaje postępujący wzrost cen, który już teraz zaczyna hamować popyt. A to w przyszłym roku przełoży się na dalszy spadek sprzedaży. – Poziom niepewności na rynku jest duży. Na razie przeważa raczej pesymizm, a to oznacza, że w przewidywaniach naszych i producentów widzimy raczej spadki, a nie wzrosty – informują eksperci Samaru, którzy zakładają tegoroczna sprzedaż nowych samochodów osobowych na poziomie 410 tys. sztuk. Prognoza dla sprzedaży lekkich dostawczych to 59 tys.

Po 11 miesiącach tego roku w pierwszej piętnastce najpopularniejszych marek tylko jedna trzecia zdołała poprawić ubiegłoroczne wyniki, przy tym wzrosty były jednocyfrowe. Najlepiej spisał się Mercedes, który zwiększył sprzedaż o 9,4 proc. do ponad 19,7 tys. aut. Niewiele gorzej radziła sobie Dacia, która poprawiła rejestracje o 8,5 proc. i pod względem wielkości sprzedaży uplasowała się tuż za Mercedesem. Wzrosty, choć już znacznie mniejsze, odnotowała także KIA, Audi oraz Hyundai. Po dnie szoruje Opel: pomiędzy styczniem a październikiem zaliczył 35,6-procentowe zmniejszenie sprzedaży, która w samym listopadzie spadła o ponad połowę. O blisko jedną dziesiątą pogorszyły się wyniki Skody i Volkswagena, niewiele więcej stracił Ford i Renault. Najniższy, zaledwie 1,3-procentowy spadek odnotowała Toyota.

Skoda Superb Combi

Skoda Superb Combi

mat. prasowe

Japońska marka może się cieszyć z rankingu modeli, w którego pierwszej dziesiątce zajęła połowę miejsc. Corolla pod względem wielkości sprzedaży jest niekwestionowanym liderem z 19,6 tys. aut. Przy tym drugie miejsce zajmuje Yaris, szóste RAV4, dziewiąte C-HR, a dziesiąte Yaris Cross. Powody do zadowolenia ma także Kia, której Sportage od stycznia sprzedaje się lepiej o prawie 40 proc., a w listopadzie dynamika sprzedaż … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZ boiska do szpitala. Słodko-gorzkie wspomnienia Marka Koźmińskiego z meczów przeciwko Francji [VIDEO]
Następny artykułWładze Nowego Jorku zatrudnią szczurołapa. Dostanie niezłą wypłatę