Simone Resta został zatrudniony na stanowisku dyrektora ds. rozwoju strategicznego i będzie bezpośrednio współpracował z dyrektorem technicznym Jamesem Allisonem, aby przyspieszyć realizację projektów związanych z samochodami F1.
Do Mercedesa dołącza również Enrico Sampo, który obejmie stanowisko szefa ds. oprogramowania.
Sampo przez ostatnie kilka lat stał na czele sztabu zajmującego się symulatorem Ferrari. Ma ogromne doświadczenie w obszarze, który odgrywa kluczową rolę w pracy nad ustawieniami bolidów przed i w trakcie weekendów wyścigowych, jak również w kontekście rozwoju samochodów.
Chociaż obaj podpisali już kontrakty z Mercedesem, ich warunki umowne oznaczają, że nie będą mogli rozpocząć swojej pracy w Brackley przed 2025 rokiem. Dokładne daty, kiedy podejmą się swoich nowych ról, nie zostały jeszcze określone.
Simone Resta
Autor zdjęcia: Manuel Goria / Motorsport Images
Nominacje te mają miejsce w momencie, gdy Mercedes wzmacnia strukturę i szuka możliwości poprawy po ostatnich kilku trudnych latach w mistrzostwach świata.
Szef zespołu Toto Wolff oraz James Allison zimą przedłużyli swoje kontrakty ze stajnią niemieckiego producenta. Niedawno zespół mianował Davida Nelsona na starszego specjalistę ds. dynamiki pojazdów. Zastąpił Loica Serrę, którego zwerbowało Ferrari.
Przeniesienie Resty i Sampo z Ferrari do Mercedesa ma miejsce w momencie, gdy zespół z Maranello zamierza z kolei ściągnąć kilku pracowników ze Srebrnych Strzał.
Scuderia od sezonu 2025 będzie miała w swoim składzie Lewisa Hamiltona. Skusiła też Jerome’a D’Ambrosio, do poprowadzenia programu rozwoju młodych kierowców.
Podpisanie kontraktu z Restą jest szczególnie istotne dla Mercedesa. Włoch był długoletnim pracownikiem Ferrari, ostatnio wypożyczonym do Haasa jako dyrektor techniczny od 2021 roku do początku tego sezonu.
Jego umowa była częścią bliskiej współpracy technicznej między włoskim producentem i amerykańskim zespołem. Resta wcześniej był głównym projektantem Ferrari w latach 2014–2018, gdzie współpracował z Allisonem, przed krótkim okresem w roli dyrektora technicznego w Alfie Romeo.
W chwili jego odejścia z Haasa nie wyjaśniono powodów tej decyzji i generalnie ruch ten był zaskakujący, zwłaszcza że było jasne, iż nie otrzymałby takiego stanowiska w Maranello. Teraz jednak wyjaśniło się, że na taki obrót spraw wpłynęło zbliżające się porozumienie z Mercedesem.
Oglądaj: Wzmocnienie struktur zespołu F1 Mercedesa
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS