A A+ A++

Dalekowschodni transport kolejowy pozostaje drogi, ponieważ popyt utrzymuje się na wysokim poziomie.

Ten rok może być równie dobry jak ubiegły. Operator kolejowy ULTC ERA (dominujący dalekowschodni kierunek) raportuje przewóz w 2020 roku 546,9 tys. TEU, o 64 proc. więcej niż w 2019 roku. Przewozy kontenerów do Europy wzrosły o 77 proc. do 348,1 tys. TEU, zaś do Chin o 45 proc. do 198,8 tys. TEU.

Przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki Marek Tarczyński narzeka na wysokie ceny przewozów. – Na Nowym Jedwabnym Szlaku nadarzającą się okazję wykorzystano do poprawy ekonomicznej strony przedsięwzięcia, które było przez kilka lat subwencjonowane przez Chiny – wskazuje Tarczyński.

Duże przewozy doprowadziły do spiętrzenia przeładunków na granicy chińsko-kazachskiej i białorusko-polskiej, gdzie stykają się koleje szerokotorowe z normalnotorowymi. Spedytorzy poszukują alternatywnych tras. Spółka Belintertrans Germany skierowała pod koniec grudnia pociąg z Chin do Sławkowa, aby sprawdzić możliwości nowego połączenia, na którym nie trzeba przeładowywać kontenerów z szerokiego na normalny tor.

DB Schenker rozpoczął przeładunki różnych ładunków w Małaszewiczach na terminalu Adampolu, leżącym tuż obok terminalu PKP Cargo.

Do Polski przez Małaszewicze trafiają także kontenery z ładunkami z krajów Dalekiego Wschodu. – Wciąż jest to duży ruch i zainteresowanie tą nitką. Coraz większą popularność zdobywa połączenie Japonia/Korea do Europy. Pociągi jeżdżą regularnie, granica nie jest zablokowana. Jeździmy z planowaną częstotliwością – podkreśla przedstawicielka PCC Intermodal Monika Konsor-Fąferek.

Dodaje, że … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKilka tysięcy złotych dopłaty za ogrzewanie. Mieszkańcy są zszokowani
Następny artykułLeki przeciw COVID-19? Dyrektor EMA: Jeszcze w tym roku mogą trafić do UE