A A+ A++

W Starostwie Powiatowym w Kędzierzynie-Koźlu dyrektorzy czterech szkół ponadpodstawowych odebrali tarcze jakości przyznane przez „Perspektywy”, które co roku oceniają i wyłaniają najlepsze polskie szkoły. Ranking to okazja, by sprawdzić się na tle innych. Cztery szkoły w powiecie mogą pochwalić się brązowymi oraz srebrnymi tarczami jakości. Dyrektorom gratulowali starosta Paweł Masełko oraz wicestarosta Józef Gisman.

– Rankingi zewnętrzne pokazują nam część pracy, jaką wykonują nasi nauczyciele i dyrektorzy. Wyniki z egzaminów zewnętrznych potwierdzają, że jesteśmy w czołówce województwa, czyli ten standard edukacyjny jest wysoki. I to dla nas kluczowe. Powoli przygotowujemy się do nowego roku szkolnego, będą nowości edukacyjne, tak by uczniowie mogli uzyskać nowe kwalifikacje potrzebne na rynku pracy, który bardzo mocno obserwujemy i stale dostosowujemy ofertę kształcenia – mówi starosta Paweł Masełko.

Katarzyna Arciszewska-Stępień, dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Kędzierzynie-Koźlu mówi, że edukacja to stan umysłu.

– By utrzymać ten wynik musimy dbać nie tylko o przestrzeń intelektualną w naszej szkole, ale także przestrzeń bezpieczną emocjonalnie, bo to w tych czasach jest bardzo ważne. Jeśli w tym roku uda nam się zadbać o tę przestrzeń, to wyniki za rok będą na tym samym poziomie, albo nawet lepsze. A poza rankingiem na pewno istotna jest atmosfera, jaką wszyscy tworzymy – mówi dyrektor II LO.

Najwyżej notowaną w powiecie szkołą pozostaje kozielski Zespół Szkół nr 1 kierowany przez Ewelinę Kowaś. – To zasługa wszystkich, bo na sukces pracuje zespół. To są nasi nauczyciele, którym bardzo zależy na wysokich osiągnięciach uczniów. Ale to są też uczniowie, którym zależy na tym, by pogłębiać swoją wiedzę, sprawdzając ją podczas przeróżnych olimpiad. Będziemy się starali utrzymać ten wynik również w tym roku – zaznacza Ewelina Kowaś.

Małgorzatę Targosz, doświadczonego już pedagoga i dyrektora zapytaliśmy, jak jej zdaniem będzie wyglądała szkoła w 2023 roku i jakie stoją przed nią wyzwania. – Szkoły stawiają przed nami bardzo duże wymagania, a w zasadzie nie szkoły, a ten współczesny świat, który zmienia się, automatyzuje. Dlatego uważam, że szkoły powinny stawiać na rozwój wielopłaszczyznowy ucznia, a przede wszystkim na rozwój społeczny, na wrażliwość na drugiego człowieka. Klimat, ekologia, migracja, to są tematy, w których świat powinien pójść razem i szkoły również muszą tu trzymać wspólny front, jeśli chcemy żyć dalej i się rozwijać – podkreśliła Małgorzata Targosz.

Spory skok w rankingu zaliczył sławięcicki Zespół Szkół nr 3. Wicedyrektor Beata Lipok mówi, że w szkole ważny jest klimat do wspólnej pracy. – Nam po prostu wszystkim dobrze się współpracuje. Mamy niesamowitych uczniów, bardzo zdolnych, którym zależy na rozwijaniu się w przeróżnych dziedzinach. Biorą udział w wielu olimpiadach, organizują akcje społeczne, sprawdzają się na wielu konkursach. Cieszymy się bardzo, że ta wspólna praca przyniosła takie efekty – powiedziała Beata Lipok.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRekord zbiórki w Chorzowie podczas 31. Finału WOŚP. Uzbierano o ponad 77 tysięcy więcej
Następny artykułPożar tartaku na Podlasiu. Zginęła jedna osoba