A A+ A++

Wynajem aut długoterminowy staje się ważnym sposobem finansowania posiadania auta. Jak podpisujemy umowy? Coraz chętniej online.

Samochody wynajmujemy online. To nowy trend!

Rynek motoryzacyjny zmienia się. I nie chodzi wyłącznie o rozwój technologiczny czy pójście w stronę elektryfikacji. Kluczowe trendy dotyczą również finansowania zakupu pojazdu, a właściwie to jego finansowania. Bo coraz większą rolę w strukturze sprzedaży odgrywa wynajem długoterminowy. Samochód chcemy posiadać, a nie kupować. I przy tej formie jego eksploatacja odbywa się nieco na zasadzie abonamentu. A to dopiero początek. Bo kolejny z trendów mówi o tym, że umowy najmu aut długoterminowego podpisujemy coraz częściej przez internet.

Dane nie kłamią. Przez pandemię polski rynek e-commerce rośnie. Już dziś to ponad 90 mld zł rocznie. I część tej kwoty to właśnie… samochody!

Wynajem długoterminowy online. Nieco statystyk

Automarket.pl podaje, że osoby w wieku od 28 do 41 lat stanowią aż 43 proc. klientów indywidualnych wynajmujących auta online. I dużo bardziej otwarci na te rozwiązania są mężczyźni. Oni stanowią aż 72 proc. wszystkich klientów. Panie to tylko 28 proc. podpisujących umowy online? Tak, ale ich odsetek systematycznie rośnie. Tylko w ostatnim roku podskoczył o 8 proc.

W przypadku klientów indywidualnych widzimy, że finansowanie samochodów przez internet jest preferowaną opcją przede wszystkim przez 30-latków. To oni głównie decydują się na wynajem online, mają bowiem pełną świadomość całego procesu zakupowego, znają przysługujące im prawa i możliwości z tytułu dokonanej transakcji internetowej. Zapewne doceniają też oszczędność czasu oraz minimum formalności, jakie daje im taka forma nabywania samochodu – mówi Tomasz Otto, Dyrektor Departamentu Strategii i Marketingu odpowiedzialny za rozwój Automarket.pl.

Wynajem aut długoterminowy. Jakie modele wybieramy?

Wiemy już jak kupujemy i jak finansujemy zakup. Kolejne pytanie brzmi. Jakie marki i modele wybieramy najchętniej? Klienci decydujący się na wynajem aut długoterminowy online zdecydowanie kierują się rozsądkiem. Właśnie dlatego prym wśród podpisanych umów wiedzie Hyundai i Opel. Jeżeli chodzi o modele, króluje segment C oraz takie pojazdy jak Opel Astra i Hyundai i30. Pomijając te kompakty, panie mają również słabość do Fiata 500, a panowie do Skody Fabii.

Wśród klientów najczęściej wybieraną klasą pojazdu jest klasa C, stanowi ona ok. 52 proc. umów. Na drugim miejscu są auta klasy B (28 proc.), a następnie klasy D (15 proc.) – powiedział Tomasz Otto z Automarket.pl. Ekspert dodaje również, że “można odnieść wrażenie, że aktualnie poszukujemy samochodów, które są ekonomiczne i efektywne. Decydujemy się na auta, które dobrze sprawdzają się w mieście – ten trend jest coraz bardziej widoczny wśród naszych klientów.”

Mieszkańcy Mazowsza są szczególnie postępowi

Wynajem samochodu online jest zdecydowanie najbardziej popularny w centralnej Polsce. Aż 30 proc. klientów pochodzi z województwa mazowieckiego. 11 proc. mieszka na Dolnym Śląsku, 9 proc. w Wielkopolsce oraz taki sam odsetek na Pomorzu.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »

Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe

Tylko teraz

Przejdź do sklepu

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNovak Djoković uciął spekulacje. Ogłosił, co z jego występem w US Open. “Do zobaczenia”
Następny artykułLEGIONOWSKI. Zaginął Bernard Stanisław Kliszewski