Do dokumentacji projektowo-wykonawczej na razie jeszcze daleka droga. Na razie doszło do podpisania umowy na wykonanie studium planistyczno- prognostycznego rewitalizacji linii kolejowej, biegnącej przez tereny powiatów raciborskiego, głubczyckiego i w niewielkiej części prudnickiego.
– Opracowanie będzie stanowiło inwentaryzację istniejących zasobów, określi również zakres inwestycyjny. To analiza kosztów i możliwości, jakie niesie za sobą realizacja inwestycji – informuje Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego. – Stworzenie dokumentu jest warunkiem koniecznym w ubieganiu się dofinansowanie zadania z programu Kolej+. Studium zostanie opracowane do 15 listopada, natomiast 1 grudnia mija termin złożenia dokumentów do Ministerstwa Infrastruktury. W 2022 zostanie ogłoszona lista rankingowa.
Dokumentację za niebagatelną kwotę 1,16 mln zł wykonana poznańska spółka BBF. Milion złotych pochodzi z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych, a resztą solidarnie sfinansowały samorządy – partnerzy projektu: Województwo Opolskie, Powiat Głubczycki, Powiat Prudnicki, Powiat Raciborski, Gmina Baborów, Gmina Głogówek, Gmina Głubczyce, Gmina Pietrowice Wielkie oraz Gmina Racibórz.
Opracowanie studium to ważny etap przygotowań do inwestycji dla lokalnych społeczności. Uzgodniona teraz infrastruktura może być wiążąca dla kolejnych działań. Okaże się na przykład, czy studium uwzględni planowaną od lat transgraniczną linię wąskotorową z Racławic do Osobłogi (Osoblaha). Na razie nie chodzi o jej budowę, ale takie przygotowanie infrastruktury na polskiej linii, by potem bez problemu można było zbudować nowe tory w kierunku granicy czeskiej.
Realizacja projektu wiąże się z realnym problemem zabezpieczenia 15 proc. kosztu zadania przez samorządy (85 proc. finansuje państwo). Gminy i Powiatu już dziś zgłaszają, że nie będzie je stać na taki wydatek.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS