A A+ A++

„Na podstawie przeprowadzonych analiz przestrzennych, społeczno-gospodarczych, ruchowo-eksploatacyjnych, prognostycznych, ruchu pieszego, technicznych, środowiskowych, konsultacji społecznych i wielobranżowych oraz analizy wielokryterialnej, analizy kosztów i korzyści, Spółka Centralny Port Komunikacyjny podjęła decyzję o wyborze wariantu W14 jako wariantu inwestorskiego spośród czterech analizowanych W11, W12, W13 i W14” – czytamy w komunikacie. Wariant ten wg CPK charakteryzuje się najmniejszą ingerencją w tereny zabudowane, a także w obszary cenne środowiskowo. 

Wybrano wariant po istniejących liniach kolejowych, zarówno na odcinku Ostrołęka – Śniadowo jak i Śniadowo – Łomża. Ścięciu uległby jedynie zakręt  90 stopniowy w Śniadowie. Wariant ten, co nie jest bez znaczenia, niesie za sobą najmniejsze ryzyko niezadowolenia społecznego. 

Warto przypomnieć, że remont odcinka Łomża – Śniadowo jest przedmiotem postępowania przetargowego w ramach Kolej +. W tej sytuacji rodzi się wiele pytań, np. linia CPK w założeniu miała być dwutorowa, elektryczna i na estakadzie. Jak te założenia odbiją się na zaplanowanej rewitalizacji linii? 

Wybranie wariantu inwestorskiego kończy etap studium. Dziś mieszkańców jednak bardziej interesuje odpowiedź na pytania o realizację. Tego, jak wynika z ostatnich wypowiedzi ministerstwa infrastruktury, możemy się spodziewać dopiero pod koniec przyszłego roku.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł[FOTO] Zaniedbany i brudny przystanek przy ul. Partyzantów
Następny artykułSiłownia i plac zabaw na Zielonych Wzgórzach. Władze Słubic zapraszają na spotkanie