A A+ A++

Reklama. Dostawa zamówionych produktów do klienta jest jednym z ważnych etapów dopełnienia całej transakcji. To m.in. od niej zależą jego doświadczenia. Niezapewnienie odpowiednich warunków dostawy może doprowadzić do wyboru oferty konkurencji, nawet droższej, aby tylko otrzymać produkt w oczekiwanym czasie. Czym powinna kierować się firma, wybierając podmiot odpowiedzialny za przesyłki kurierskie?

Dostawa produktów a oczekiwania klientów

Według danych PwC (PricewaterhouseCoopers), na polskim rynku e-commerce sprzedaje już około 150 tys. podmiotów. Konkurencja jest bardzo duża, a proponowanie atrakcyjnej ceny to zbyt mało, aby można było wygrać z konkurencją. Klienci mają coraz wyższe oczekiwania, a właściciele sklepów online muszą dbać o ich doświadczenia. Te obejmują wiele momentów styku ze sprzedającym. Według analizy wspomnianego PwC, dla 42% badanych wystarczy zaledwie jedno negatywne doświadczenie, aby zrezygnowali oni z zakupu. Może to być np. trudny do wypełnienia formularz, brak opcji zamówienia bez rejestracji albo też niedostępność oczekiwanej przez klienta formy dostawy.

Odbiorcy mają jednak sprecyzowane oczekiwania w zakresie dostaw kupionych produktów. Jak wynika z raportu „E-commerce 2021” przygotowanego przez Gemius, najbardziej preferowane formy doręczenia to:

  • punkt odbioru – 81%,

  • kurier do pracy lub firmy 68%,

  • listonosz – 39%,

  • punkt partnerski – 35%.

Mając na uwadze oczekiwania klientów związane z dostawą nadawca powinien zapewnić różne formy dostarczania paczek. Kurier może odpowiadać za dostawę do domu czy do pracy, ale jednocześnie istotna jest opcja doręczenia do punktów odbioru, możliwość przekierowania paczki, czy przesyłki międzynarodowe. Jak wybrać odpowiedniego dostawcę takich usług?

Wybór firmy kurierskiej – na co zwrócić uwagę?

Jednym z pierwszych kryteriów, które warto brać pod uwagę przed podjęciem współpracy z kurierem jest renoma marki. Klienci mogą mieć wątpliwości co do złożenia zamówienia, jeśli za usługę dostawy ma odpowiadać firma, o której nigdy nie słyszeli. obecnych czasach podstawą jest współpraca z firmami, które są maksymalnie odporne na zmiany koniunktury i jednocześnie potrafią odpowiadać na zmieniające się oczekiwania klientów.  Taką firmą jest GLS, zdobywca złotego godła Operator Logistycznego Roku w 2021 roku oraz Lider Logistyki w kategorii Cyfrowe narzędzia komunikacji 

Przesyłki międzynarodowe

Klienci zamawiają produkty nie tylko w sklepach działających w ich kraju. Jak wynika ze wspomnianego raportu Gemius, aż 32% polskich internautów kupuje w witrynach zagranicznych. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby także obywatele innych państw korzystali z polskich stron. Oczywiście, najpierw trzeba im zapewnić możliwość dostawy do ich kraju. Taką ofertę ma firma GLS – zarówno, jeśli chodzi o przesyłki do wielu państw Europy, jak i na inne kontynenty. W ramach usługi EuroBusinessParcel paczki docierają do odbiorców na Starym Kontynencie w czasie od 48 do 96 godzin. Kolejną propozycją jest GlobalExpressParcel, dzięki której paczka może trafić w przeróżne strony świata. GLS dostarcza zamówienia do ponad 160 krajów na świecie. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj: https://gls-group.com/PL/pl/wysylanie-paczek/przesylki-miedzynarodowe.

Przesyłki ekspresowe w kraju

Klientom często zależy na maksymalnie szybkiej dostawie. W GLS przesyłki krajowe standardowo docierają do klientów w następnym dniu roboczym. Dodatkowo można również skorzystać z usługi ExpressParcel, która łączy się zawsze z ofertami TimeDefiniteServices lub SaturdayServices. Dzięki temu paczka może trafić do odbiorcy zgodnie z jego oczekiwaniami – do 10. lub 12. godziny następnego dnia, a nawet w sobotę.

Dostawa paczki do punktu

Dla wielu klientów preferowanym miejscem odbioru przesyłki jest punkt zlokalizowany w okolicy np. w jakimś sklepie lub zakładzie usługowym. W GLS można skorzystać z punktów odbioru Szybka Paczka, których w Polsce jest blisko 5 tys., natomiast w Europie – 70 tys. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość odbioru paczki o różnych godzinach – często nawet w soboty.

Usługi dla wygody klienta

Warto, aby firma kurierska oferowała odbiorcy dodatkowe funkcjonalności, np. możliwość śledzenia trasy, którą przemierza paczka. Bardzo wygodna jest możliwość przekierowania przesyłki  czy udostępnienie bezpośredniego numeru do kuriera, tak aby klient mógł np. zlecić pozostawienie paczki we wskazanym, bezpiecznym miejscu.

(Reklama)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZa taniec na ulicy czeka ich 10 lat więzienia. Młodzi blogerzy skazani
Następny artykułImprezowe menu