A A+ A++

Mamy ciekawe informacje dla miłośników pojazdów ciężarowych. Wiele wskazuje na to, że po blisko dwóch dekadach na rynek powrócą samochody austriackiej marki Steyr. Producenta, który odegrał ogromną rolę również w historii polskich ciężarówek!

Wszystko za sprawą głębokiej modernizacji koncernu MAN, który od początku lat dziewięćdziesiątych przejmował upadających europejskich producentów pojazdów wagi ciężkiej. W ten sposób Steyr trafił w niemieckie ręce już w roku 1990. Podobny los, w 1998 roku spotkał też potem polskiego Stara.

W obu przypadkach niemiecki właściciel zdecydował o wygaszeniu produkcji pod lokalnymi markami, a przejęte zakłady przekształcono w fabryki pojazdów MAN. Z perspektywy polskich pracowników historia ułożyła się bardzo pomyślnie. Chociaż w Starachowicach od lat nie powstają już żadne ciężarówki, lokalna fabryka – jako  MAN Bus Sp. z o.o. – wyspecjalizowała się w produkcji autobusów. Powstają tam nie tylko MANy, ale też prestiżowe modele marki Neoplan. W 2005 roku Niemcy zdecydowali się na otwarcie w Polsce kolejnego zakładu produkcyjnego. Wybór padł wówczas na podkrakowskie Niepołomice, gdzie dziś powstaje cała rodzina ciężkich pojazdów serii TGS i TGX.

Ostatnia decyzja o rozbudowie podkrakowskiego zakładu tak, by mógł też produkować lekkie i średnie ciężarówki, przypieczętowała los Steyra. Niemcy zdecydowali właśnie o sprzedaży swojego austriackiego zakładu. Nabywcą jest znany austriacki biznesmen – Siegried Wolf. Człowiek, który przez dłuższy czas dzierżył ster władzy w rosyjskiej grupie GAZ. Wiele wskazuje na to, że kupno fabryki i znaku handlowego Steyra to właśnie próba uchwycenia europejskiego przyczółka przez Rosjan.

Jak donosi branżowy serwis “40ton.net”, nowe Steyry – najprawdopodobniej – bazować będą właśnie na pojazdach grupy GAZ. W sieci pojawiła się już wizualizacja nowej generacji pojazdu dostawczego Gazelle ze znaczkiem austriackiego producenta. Wybór tego modelu nie jest zapewne przypadkowy. Auto napędzane jest – kupowanym od Amerykanów – silnikiem Cummins o mocy 170 KM, który pochwalić się może normą emisji spalin Euro 6. To ważne, bowiem na terenie Federacji Rosyjskiej obowiązuje aktualnie norma emisji spalin Euro 5, więc importowanych z Rosji samochodów nie można zarejestrować na terenie Unii Europejskiej jako nowych.

Na ten moment wiadomo, że ostatecznie zakończenie produkcji dla MANa i przekazanie “kluczy” do fabryki nowemu właścicielowi nastąpi w 2023 roku. Przez ten czas działalność … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWzrost zakażeń w Wielkiej Brytanii. Najwyższy bilans od czasu trzeciej fali
Następny artykułUproszczona oferta realizacji zadania publicznego nr 1 – Ludowy Międzyszkolny Klub Sportowy