A A+ A++

Wygada na to, że ekipa w końcu znalazła się pod ścianą i została zmuszona do wystawienia się na sprzedaż.

Zespół z Grove, publikując raport finansowy, poinformował, iż rozważa możliwość częściowej lub większościowej sprzedaży swoich udziałów, a nawet pełną sprzedaż fabryki, aby zapewnić jej dalsze funkcjonalnie.

Jeszcze zanim na świecie pojawił się temat pandemii, przyszłość Williamsa stała pod dużym znakiem zapytania i budziła obawy. Zespół od kilku sezonów szoruje po dnie, co wiąże się z uszczupleniem wpływów od promotora mistrzostw. Od kilku sezonów próbuje on łatać swój budżet podpisując umowy z różnymi firmami, jednak za sprawą słabych wyników szybko są one rozwiązywane i problem pojawia się od nowa.

W oświadczeniu prasowym, przesłanym przy publikacji raportu, Williams w zasadzie ogłosił chęć sprzedaży swoich aktywów, twierdząc, że do tej pory nie rozmawiał z żadnym zainteresowanym inwestorem.

“Zarząd WGPH [Williams Grand Prix Holding] prowadzi przegląd różnych opcji strategicznych dostępnych dla Spółki. Rozważne opcje zawierają, ale nie ograniczają się tylko do zebrania nowego kapitału dla biznesu, sprzedaży częściowego udziału w WGPH lub sprzedaży większościowego pakietu, włączając w to pełną sprzedaż Spółki.”

“Mimo, iż nie zostały jeszcze podjęta żadne decyzje dotyczące optymalnej ścieżki, aby ułatwić dyskusję z zainteresowanymi stronami, Spółka ogłasza formalnie proces sprzedaży.”

Chociaż w obecnej sytuacji można się było spodziewać takich informacji, dzisiejszy komunikat Williamsa wywołał ponownie trzęsienie ziemi w F1. Zespół niejako przy okazji ogłosił wyniki finanse i potwierdził rozstanie z dotychczasowym sponsorem głównym, firmą ROKiT.

Z opublikowanego raportu wynika, że Williams za 2019 rok stracił 13 milionów funtów w porównaniu do 12,9 milionów zysku rok wcześniej.

Przychody Grupy spadły do 160,2 milionów w 2019 przy 176,5 milionach w 2018. Przychód F1 spadł ze 130,7 milionów do 95,4 milionów. Zespół F1 stracił 10,1 miliona funtów w porównaniu do 16 milionów zysku rok wcześniej.

“Wyniki finansowe za 2019 rok odzwierciedlają spadek konkurencyjności działań F1 a w konsekwencji spadek wpływów od posiadacza praw komercyjnych” mówił dyrektor zarządzający Williamsa, Mike O’Driscoll.

“Sezon 2020 został oczywiście zakłócony przez pandemię Covid-19 i będzie miał wpływ na nasz wynik w tym roku. Zespół wypowiedzial współpracę z partnerem tytularnym, firmą ROKiT, głównym sponsorem. Wspólnie z naszymi innymi biznesami podjęliśmy zakrojone na szeroką skalę działania łagodzące te skutki, włączając w to wydłużony okres postojowego dla większości naszych pracowników.”

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNocny pożar przy Kościuszki
Następny artykułNowakowski: Owsiaki i inne przypadki