Monika Bogdanowska, była już wojewódzka konserwator zabytków stanowczo nie zgadzała się na wyburzenie wiaduktu, co zaproponowało PKP.
Według spółki, stan techniczny wiaduktu nie pozwala na jego remont w taki sposób, by zachować zabytkową konstrukcję.
Szukanie technicznych rozwiązań opóźniło prace nad budową kolei aglomeracyjnej na tym odcinku.
Teraz, kiedy wiadukt został z rejestru zabytków wykreślony, zostanie w całości wyburzony – mówi Piotr Hamarnik z PKP PLK.
Stara konstrukcja zostanie rozebrana, a materiał z jej ścian zostanie ułoży na nowoczesnym obiekcie, który powstanie w miejscu dotychczasowego – wyjaśnia.
Prace mają zacząć się już w październiku, a całość zakończy się do końca przyszłego roku. To oznaczać będzie kolejne utrudnienia dla kierowców i pasażerów w tej części miasta.
Wiadukt nad ul. Grzegórzecką jest de facto mostem, który powstał w latach 1861-64 nad starym korytem Wisły. Wiaduktem stał się po zasypaniu koryta w latach 1878-1880. Ma prawie 100 m długości, 12 m szerokości i 5 przęseł. Półkoliste sklepienia są z cegły, a filary zostały wykonane z kamienia ciosowego. To jeden z najstarszych zachowanych mostów krakowskich.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS