„Konkurs na stanowisko Zastępcy Prezydenta Miasta ds. Gospodarczych zostanie ogłoszony w marcu bieżącego roku. Pełnienie obowiązków Zastępcy Prezydenta ds. Gospodarczych powierzono kierownik Referatu ds. Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych, Elżbiecie Gralec.” – Informował Urząd Miejski w momencie, kiedy prezydent miasta Marek Materek rozstawał się ze swoją długoletnią zastępczynią Ewą Skibą.
Bez informacji o konkursie minął marzec, kwiecień. Redakcja portalu zapytała w Urzędzie Miejskim o stanowisko zastępcy prezydenta miasta ds. gospodarczych.
„Unormowania prawne dotyczące funkcji zastępcy wójta, burmistrza lub prezydenta miasta stanowią materię przepisów prawa o charakterze ustrojowym, zawartych w ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.). Zgodnie z art. 26a ust. 1 i 2 ustawy o samorządzie gminnym, wójt, burmistrz lub prezydent miasta powołuje i odwołuje swojego zastępcę lub zastępców i określa ich liczbę w drodze zarządzenia. Pani Elżbieta Gralec obecnie pełni funkcję I Zastępcy Prezydenta ds. Gospodarczych. Na chwilę obecną nie przewiduje się organizowania konkursu na to stanowisko.” – Odpowiada Michał Urbański – Rzecznik Prasowy Urzędu Miejskiego w Starachowicach.
Do zadań zastępcy prezydenta ds. gospodarczych należy m.in.: nadzorowanie pracy referatów odpowiedzialnych między innymi za: utrzymanie czystości w mieście, prowadzenie „Akcji Zima”, gospodarkę nieruchomościami, prowadzenie miejskich inwestycji oraz nadzorowanie pracy architekta miejskiego.
Sekretarz miasta
Zmiana osobowa zaszła na jeszcze jednym ważnym stanowisku w starachowickim magistracie. Przyjęty w lutym do Urzędu Miejskiego Janusz Koza, który został zatrudniony ma zastępstwo do Zespołu Kontroli Wewnętrznej, a od 16 marca 2022 r. został zatrudniony w ramach umowy o pracę na czas określony, na czas usprawiedliwionej nieobecności w pracy Pani Barbary Szymańskiej, Sekretarz Miasta Starachowice.
Zatrudnienie osoby na zastępstwo nie wymaga przeprowadzenia procedury naboru.
Do zadań Sekretarza należy w szczególności: inicjowanie koniecznych zmian w zakresie struktury organizacyjnej Urzędu oraz przepisów związanych z organizacją pracy w Urzędzie; nadzór nad właściwym stosowaniem instrukcji kancelaryjnej w komórkach organizacyjnych urzędu; koordynacja zadań obronnych, wynikających ze szczególnych regulacji prawnych, podejmowanych przez referaty, biura, zespoły i samodzielne stanowiska pracy; współuczestniczenie w organizowaniu kontaktów Prezydenta z przedstawicielami innych środowisk; organizowanie wymiany doświadczeń z innymi gminami; przeprowadzanie konsultacji społecznych; nadzór merytoryczny i koordynacja pracy poszczególnych stanowisk na sesjach Rady Miejskiej i posiedzeniach komisji; opracowywanie sprawozdań z wykonania uchwał Rady.
Reklama
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS