Korzystają z niego dzieci uczęszczające do świetlicy Szkoły Podstawowej nr 4, a także zerówkowicze i uczniowie najmłodszych klas, którzy mają zajęcia na 2 piętrze budynku. Na jego podłodze wyklejone są kolorowe elementy, literki i cyferki, zachęcające do zabawy i nauki.
– Pomysł narodził się w grudniu ubiegłego roku, kiedy ze względu na pandemię do szkoły uczęszczało mniej uczniów i mogłyśmy wykorzystać czas na planowanie kolejnych działań i niespodzianek dla naszych podopiecznych. Część naklejek zamówiłyśmy w drukarni. Pozostałe przygotowałyśmy same, z papieru samoprzylepnego. Na szkolnym korytarzu pojawiły się w styczniu – mówi Valiantsina Shylka, która w świetlicy pracuje z paniami: Zofią Wnuczek, Urszulą Wójtowicz, Agnieszką Czajką i Urszulą Jabłońską.
Korytarz podzielony został na sześć części, a w każdej naklejono inną grę i zabawę, do których na ścianie zawisły instrukcje. Jest więc „wesoły kalkulatorek”, pomagający w nauce matematyki oraz „gra w klasy obrotowe”, w której mogą brać udział 2 osoby jednocześnie, a ich zadaniem jest dostosowanie się do kierunków, pól oraz szybkości pokonywania gry. Są „klasy wygibasy” uczące równowagi, „skoczny alfabet”, dzięki któremu można powtarzać ortografię, „ wesołe stopki z muzyką” , a także gra „państwa- miasta”.
– Naklejki pomogły w stworzeniu otoczenia przyjaznego dla dzieci. To nie tylko świetna zabawa ruchowa, z której chętnie korzystają, ale także nauka. Ćwiczymy matematykę, powtarzamy zasady pisowni, przypominamy wiadomości z geografii. Wprawdzie koronawirus sprawił, że najmłodsi ponownie przeszli na nauczanie zdalne, ale mamy nadzieję, że niedługo wrócą do szkoły i znów będziemy mogli korzystać z naszego wesołego korytarza – dodaje V. Shylka.
aw, fot. SP nr 4
Artykuł przeczytano 88 razy
Last modified: 13 kwietnia, 2021
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS