A A+ A++

Dodano, że spadek liczby klientów przekłada się na mniejsze obroty centrów handlowych, które jeszcze w 2019 r. wzrosły o 3,5 proc. W ubiegłym roku istotną dynamikę wzrostu sprzedaży odnotowały restauracje i kawiarnie. Jak zaznaczono, ten rok centra handlowe zamkną spadkiem obrotów, a ucierpieć mogą m.in. właśnie lokale gastronomiczne.

zobacz także:

Szefowa sektora handlowego w CBRE Magdalena Frątczak uważa, że epidemia koronawirusa uderzyła w centra handlowe, które w początkowej fazie obostrzeń, były zamknięte. Klienci mogli wybrać się na zakupy spożywcze, do apteki czy drogerii, ale reszta sklepów i usług była niedostępna. “To oczywiście ma swoje przełożenie na wyniki, które jeszcze rok temu były bardzo dobre. Z naszego raportu wynika, że w 2019 roku takie kategorie jak rozrywka, moda, kawiarnie i restauracje oraz wyposażenie domu notowały systematyczne wzrosty obrotów. Natomiast poziom pustostanów utrzymywał się na dość stabilnym poziomie ok. 4 proc. Co prawda aktualnie nie widzimy drastycznych zmian liczby pustych lokali, ale do końca roku jeszcze może się to zmienić” – przewiduje Frątczak.

W raporcie przeanalizowało 13 centrów handlowych w miastach regionalnych o sumarycznej powierzchni ok. 460 tys. m kw. Jak wskazano, w 2019 r. d … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułStrajk kobiet. 30.10 “Na Warszawę”. Gdzie i za ile przenocować?
Następny artykułPodziękowania dla firmy GraniTom