Na początku czerwca IATA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych) opublikowało raport na temat incydentów z niesfornymi pasażerami. Jak się okazuje, w ubiegłym roku tego typu sytuacje zdarzały się raz 568 lotów.
Warto pamiętać, że więcej nieprzyjemnych incydentów może nas spotkać latem, podczas wzmożonego ruchu na lotniskach. Z kolei awantury mogą prowadzić m.in. do koszmaru każdego podróżnego, czyli awaryjnego lądowania. Dlatego też warto wiedzieć, co zrobić, jeśli podczas lotu dojdzie do kłótni między pasażerami.
Więcej informacji na temat aktualnych wydarzeń znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Co robić, gdy w samolocie wybuchnie kłótnia?
Sara Nelson, prezeska Stowarzyszenia Stewardów-CWA opowiedziała w rozmowie z CBS News, że tego lata samoloty będą zapełnione po brzegi. Zamknięcie dużej liczby osób w ciasnej przestrzeni może prowadzić do licznych napięć. Co zrobić, gdy będziemy świadkami awantury?
Kobieta wyjaśniła, że nie powinniśmy angażować się, ani samodzielnie uspokajać spierających się stron. W ten sposób możemy doprowadzić do zaostrzenia konfliktu. W zamian za to natychmiast poszukajmy i poinformujmy o fakcie członka załogi. Stewardesy są specjalnie przeszkolone w temacie rozładowywania napiętych sytuacji.
Stewardesa apeluje do pasażerów
Nelson zwróciła także uwagę, że powinniśmy przestrzegać pewnych wskazówek, które pozwolą nam uniknąć nieprzyjemnych sytuacji. Podczas umieszczania bagażu w schowkach nad głowami zachowajmy miejsce również dla innych pasażerów. Nie zabierajmy na pokład posiłków o silnych zapachach i pozwólmy sąsiadom na korzystanie ze wspólnego podłokietnika.
Eksperci odradzają także odchylania siedzeń, co często prowadzi do kłótni między podróżnymi. W ten sposób nie tylko zabieramy czyjąś przestrzeń na nogi, ale możemy doprowadzić np. do rozlania napojów lub przewrócenia jedzenia.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS