Pytanie, na bazie jakiej definicji „premium” szacowana jest ta wartość. Nie zmienia to oczywiście faktu, że klient zamożny stale się wzbogaca i poszukuje coraz bardziej unikatowych produktów – zarówno dla siebie, jak i dla zdywersyfikowania portfolio inwestycyjnego. Obecnie podaż nie zaspokaja popytu, a nabywca, który posiada środki na zakup prestiżowej nieruchomości, nie jest w stanie jej zakupić. Klienci są coraz bardziej wymagający, świadomi swoich potrzeb i oczekujący najwyższej jakości. Podróżują po świecie, wiedzą, jaki styl życia chcą prowadzić i jakie udogodnienia są dla nich wartością dodaną – wiedzą, czym jest produkt premium. Dlatego do pojęcia „premium” podchodzimy holistycznie.
Co dokładnie ma pan na myśli?
Premium to nie tylko najlepsza w mieście lokalizacja czy ładny budynek, to też troska o bezpieczeństwo, ciszę, prywatność naszych mieszkańców i rozwiązania proekologiczne. Przeprowadziliśmy wnikliwą analizę rynku i oczekiwań klientów – nie kierujemy się wyłącznie intuicją. Wszystko, co robimy, jest przemyślane i oparte na szczegółowych badaniach. Tworzymy inwestycje, które są adresami na pokolenia, miejscem do życia i odpowiedzią na zmieniający się świat, w myśl idei miasta 15-minutowego. Zapewniamy komfort w każdym aspekcie – obcowania z najpiękniejszą architekturą, wzornictwem i sztuką, bogatą zielenią czy możliwością korzystania z udogodnień w postaci części wspólnych, tj. pokoju klubowego, coworkingu z czytelnią, strefy relaksu, sali kinowej, sali do jogi i pilatesu czy pokoju majsterkowicza. Premium to dla nas kompleksowe pojęcie – tu liczy się każdy detal.
Złota 44, Cosmopolitan, Foksal 13/15 – czyli najdroższa kamienica w Warszawie – te inwestycje naprawdę nie spełniają kryterium dobra najbardziej luksusowego?
Warszawa – w stosunku do swoich możliwości – ofertę nieruchomości z segmentu premium ma ograniczoną. Inwestycje, które można uznać za aspirujące do miana prestiżowych, oferują poprawną architekturę i wysokiej jakości wykończenie, ale klient ma już wyższe oczekiwania.
A dostrzega pan pozytywne przykłady?
Według mnie jedynym rynkiem w Polsce, na którym znajdują się inwestycje premium w dobrym wydaniu, jest Trójmiasto. Z kolei Kraków — moje rodzinne miasto, którego jestem lokalnym patriotą — prezentuje się przeciętnie, zarówno jeśli chodzi o ponadczasowość współczesnej architektury, jak i o jej wartość. Właściwie wszystkie inwestycje od lat 90. realizowano tam z zamysłem, żeby dokonać szybkiej sprzedaży, bez refleksji nad tym, jak będą się prezentować za 10, 15, 20 lat, a terenów w centrum nie przybywa. Nasze projekty są integralną częścią miasta i nie wy … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS