Ustawa o elektromobilności zobowiązuje miasta do budowy sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych. Wyznaczono też ich limit, który wynika z przeliczenia ilości stacji przez ilość mieszkańców. Z tych obliczeń wynika, że w Opolu do 2024 r. musi powstać przynajmniej 60 punktów ładowania, i ten plan właśnie zostanie zrealizowany.
Z 25 stacji pięć będzie miało po cztery punkty, a pozostałe po dwa punkty ładowania.
Cała inwestycja musiała być też skonsultowana z dystrybutorami energii elektrycznej, których zadaniem będzie budowa stacji.
– Na terenie Opola działają cztery takie firmy, nasz plan jednak przewiduje, że stacje powstaną w obszarze działania firmy Tauron, która też poniesie koszty inwestycji – wyjaśnia Agnieszka Maślak, naczelniczka ratuszowego wydziału infrastruktury technicznej.
Wątpliwości radnych wzbudził pomysł wybudowania stacji obok Stegu Areny oraz przy stadionie Odry Opole, czyli tuż obok siebie. – Może w tej sytuacji jedną z tych stacji należałoby zlokalizować w innej części miasta – pytał radny KO Tomasz Kaliszan.
Agnieszka Maślak wyjaśniała jednak, że przy ustalaniu miejsc budowy stacji kierowano się kilkoma aspektami. Teren musiał należeć do miasta, choć w jednym przypadku zgodę na budowę stacji będzie musiał wydać marszałek województwa, ponieważ zlokalizowano ją przy muzeum w Bierkowicach. – Zakładaliśmy, że stacje muszą powstać na ogólnodostępnych parkingach. Nikt też nie będzie chciał jeździć specjalnie po to, by ładować samochód. Chcieliśmy, żeby stacje wybudowano w miejscach, które mogą stanowić cel podróży. W takiej sytuacji kierowca podczas załatwiania swoich spraw będzie mógł doładować samochód – wyjaśniała naczelniczka wydziału infrastruktury technicznej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS