Rządząca w Niemczech koalicja CDU / CSU i SPD zaproponowała zwolnić ciężkie ciężarówki z napędem gazowym z opłat drogowych do końca 2023 roku.
Nie jest pewne, czy propozycja zostanie przyjęta, ponieważ wśród koalicji nie ma jedności. Część polityków uważa, że zwolnienie ciężarówek z myta może zaszkodzić kolejom.
Czytaj więcej w: Mafie żerują na małych firmach transportowych
Ponadto zwolnienie z opłaty za przejazd może być sprzeczne z przepisami UE. Chodzi o nową dyrektywę Unii Europejskiej dotyczącą opłat za przejazd, będąca częścią jeszcze nie uchwalonego Pakietu Mobilności. Od 2023 roku UE chce w większym stopniu uzależnić wysokość opłat za przejazd od wpływu na środowisko.
Czytaj więcej w: Elektryki zbyt drogie dla poczty
Dotychczasowe zwolnienie z opłaty drogowej w połączeniu z wynoszącą 10 tys. euro premią za zakup znacznie zwiększyło sprzedaż ciężarówek z gazem. W 2019 roku rejestracje wzrosły o ponad 70 proc. w przypadku ciężkich ciężarówek powyżej dwunastu ton, a liczba ciągników prawie czterokrotnie. Nadal jest to jednak tylko 14 tys. z trzech milionów pojazdów użytkowych w Niemczech. Producenci są jednak pod presją, ponieważ unijne limity CO2 odnoszą się także do flot samochodów ciężarowych.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie – bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami “Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS